02 december 2011

Testing

För en vecka sen så tänkte vi att vi skulle testa lite.. med potatis till lillen som blir fem månader imorgon. Han försökte nog men intresset var nog inte så stort.. nog petade han på potatisbitarna men var inte så intresserad att sätta dom i munnen. Så tror nog vi väntar lite till. Vi har ju “tid” tills han blir 6 månader. Och jag har blivit så bekväm av mig, så tycker det är oerhört skönt att det nu rekommenderas att man ska amma/ge ersättning upp till sex månader. Sen har vi ju tänkt försöka oss på “fingermat”. Blir väl julbord direkt sen då kanske? Men det underlättar ju nog om bebisen kan sitta ordentligt själv. Tillsvidare behövd det en del stöd..

IMG_6268IMG_6265IMG_6266

Just hann man andas efter resan och idag åker vi till Stockholm. I förrgår åkte Peter på jobb efter en tre veckors semester. Var lite orolig för hur t.ex. läggningen skulle gå då Peter lagt Max och jag Theo under hela sin semester. Men det gick över alla förväntningar! Pojkarna somnade i sina egna sängar nästan utan gnäll! (Theo alltså) Som sover ganska dåligt just nu.. Suck. Det började så bra.. Han vaknar flera gånger/natt och ska alltid ha mat.. Nog skulle han säkert klara sig utan, men det är så mycket enklare att bara mata.. för ibland är jag så trött så jag inte vet var jag har honom.. Men konstigt bra orkar jag på dagarna ändå! Jag inbillar mig att den kanske blir bättre sen då han börjat få “riktig” mat..

Idag kommer det en gubbe och tittar på vårt värmesystem som börjat trilskas igen.. Hoppas det inte är något större fel den här gången..

Nu ska jag försöka packa ihop en behändig packning och diska undan och försöka städa lite.. Alltid lika jobbigt då man ska iväg.. vet inte vad det är..

Trevlig helg!

Kram, Lotta

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Oj så söt han är!!
Kanske nog dags för lite stadigare mat ändå? Fast han är stor pojke så kanske puré vore lättare att smaka på till först och lättare att svälja också. Men alla barn är ju så olika med maten förstås :)
Visst är det bra att det numera "godkänns" att man ammar längre och väntar med maten, för allergier och sånt. Min tredje ammade jag ett år, han fick första tänderna när han var över ett år!

Ha det så bra!
A-C

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...