12 januari 2012

Regn

Idag har det regnat hela dagen. H e l a dagen. Peter åkte på jobb i morse och vi hade en lugn och mysig förmiddag. Efter lunch bestämde jag ändå att vi måste ut en stund. Trots regnet.. (För jag är inte någon som gillar att vara ute speciellt mycket, fast konstigt nog så är det oftast i de värsta vädren som vi kommer oss ut..)

Halt så förskräckligt var det och Max hade “ramlat” väldigt många gånger då vi kom fram till bibban. Låneböckerna och filmerna gick ut idag, så vi hade ändå varit tvungna att ta oss dit på något sätt..

Vi lånade några nya filmer och böcker. Jag lånade Les Miserables filmen, eftersom vi ska gå och se på den på teater nästa vecka. Tänkte att jag lite skulle sätta mig in i historien.. Sen lånade jag en bok om trädgårdsplanering och en mönsterbok. Bl.a. dessa fina jackor/klänningar skulle jag gärna sy till mig själv i vår.. Max lånade två filmer och två böcker. Om tåg och flygplan.

Sen passade jag på att rösta också. Eftersom det enda man behövde med sig var ett identitetsbevis. Så var det avklarat. Skönt!

Efter en tur till apoteket för att införskaffa mera D-vitamin gick vi till “vår” frissa och beställde en tid till Max. Vi fick en tid redan imorgon. När vi gick därifrån sa Max att han skulle morra till tanten imorgon. (För tillfället är hans favoritfilm Madagaskar och han leker att han är Lejonet Alex..)

IMG_7517

“Rufse”

När vi var nästan hemma, våta och eländiga, kom det en svart paketbil som jag minsann kände igen emot oss. Värmegubben. Strunt också tänkte jag. Nu har han varit här och vi var inte hemma.. Men han såg oss och stannade och berättade att vi inte har vår reservnyckel på ett så hemligt ställe.. Jag blev lite road först, men sen började jag tänka att så kanske man inte får göra.. Men han börjar bli så hemmastadd här. Så mycket som han sprungit här. Kanske han borde få en tandborste.. Men huvudsaken att det går framåt. Jag var så paff så jag minns inte ett ord av vad han sa, bara att någon skulle komma imorgon. Någon som kanske kan fixa eländet.

Och vi måste nog hitta på ett smartare ställe för vår reservnyckel..

Kram, Lotta

1 kommentar:

Kamomilla sa...

Oj då, han var en klurig en.. Göm den bättre. Fast bra var det ju om han fick kollat det han skulle.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...