13 januari 2012

Kvällsproceduren

Det här är säkert rekord. Tre inlägg på en dag. Måste bara skaka av mig irritationen lite..

arghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh

Sådär.

Plötsligt hade vår mysiga fredagskväll förvandlats till ett rent helvete. Max byggde hus till sina pratande bilar vid köksdörren så att man inte rymdes förbi, Theo tog tag i den kladdiga grötskeden och smetade ut allt och jag fick tjata och tjata att Max skulle sätta på sig pyjamasen. Som alltid då vi håller på med kvällsproceduren, så ringer Peter. För det är just då som han kan ringa. Så jag står där och försöker höra vad han säger (Theo gnäller för att han är hungrig och trött och Max gnäller efter kvällsmål, trött han med) och rör om med ena handen i grötkastrullen och breder ett knäckebröd med den andra handen. Samtalet bryts flera gånger och jag blir bara mer och mer irriterad hela tiden och blir alldeles för arg.

På något sätt får ändå barnen pyjamas på sig och tänderna borstas (inte Theos då, för han har inga ännu..) och vi intar ett barnrum som varit med om en explosion. Man kunde ju tänkas strunta i det (eller göra som Max föreslog, skyffla undan leksakerna åt sidan,) men jag har läst en bok där det står att barn ska ha redigt i sina rum för att sova bra. Och jag vill att dom ska sova bra. Så jag är envis.. Vid det här laget har Max förstått att mamma är trött nu så han plockar ganska snällt ihop leksakerna medan jag matar Theo. Sen läser vi en bok, säger förlåt för att vi bråkade och kramar varandra och bestämmer att imorgon blir det en bra dag.

Och om någon är intresserad att veta vad jag och Peter pratade om så pratade vi bl.a. om när och hur vi ska kontakta försäkringsbolaget. Vårt värmestystem har tydligen åkt till himlen och går inte att reparera.

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj nej... Nu kan man ju inte ha mer motgångar va? Nu bara MÅSTE det gå uppåt juh?
Oj så ni har prövning efter prövning...Jobbigt!! Måste kännas jobbigt för honom också att vara på jobbet och inte kunna hjälpa.

Så Vitt Jag Vet sa...

Nå nej ! Stackars dej Lotta.. Nog har ni haft strul med er el och med värmesystemet... Du är duktig att klara av vardagen med två små och kan förstå att man bara är så trött ibland.. Imorgon är det en ny dag och en mycket bättre dag..
Kramar till dej Lotta !
Sanne

Annika sa...

Och allt du skrev lät sååå bekant. Tur så är det inte närapå alla kvällar likadant, annars skulle man bli tokig.

alegni sa...

hoppas denna lördag har börjat bättre än fredagskvällen löpte!
du är tuff som ror i land familjeprojektet med tanke på allt strul på sistone!
bloggen ser bra ut nu, och jag tycker inte det är något fel på bloggnamnet som det är!
kram, god helg!

Katta sa...

Usch vad jobbigt! Men det låter ändå rätt typiskt när man har småbarn det bara rör ihop sig vare sig värmesystemt krånglar eller så är är det nåt annat. Tycker din Max verkar vara en riktigt klok kille i allafall så håll ut. Kram Katta

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...