13 januari 2012

Ajo, det var ju fredag idag..

Då det blir fredag så ska man ha fredagsmys. Eller hur? Nå inte vet jag nu egentligen om det är nödvändigt, men fast jag går hemma alla dagar, så är fredag ändå alltid fredag. På fredag så får Max t.ex. en glasspinne efter maten. (om han ätit upp sin mat..) Då Peter är hemma (men det är han ju bara varannan vecka..) så äter vi lite finare mat. (Fast maten i ett hus där det bor en kock nog alltid är utsökt..) Jag kanske unnar mig ett glas vin och lite choklad. Minst 70% kakao ska det vara. Försöker ju hålla mig ifrån kolhydraterna.. Så nu har jag sagt det också.. Mer om det en annan gång.

Men ibland kan jag få lite fredagspanik istället för fredagsmyskänsla. Om det inte alls känns som att man vill mysa just nu.. Fredagsmiddag idag blev pizzaungskorv. Fanns lite överbliven tomatssås som Peter lämnat efter sig då han gjort pizza. Lite grädde till och ploppa ner korven och ost på så blev det hur gott som helst. Duger bra.

Nu fortsätter vi fredagskvällen i köket. Jag har tagit datorn till köksbordet för att hålla Max sällskap då han åt.. Så borde man kanske inte göra. Men då jag är ensam vuxen så äter jag rätt fort. Och att sitta och säga “ät nu” hundra gånger blir lite uttjatat. Men nu har (nyfriserade) Max lämnat sin tallrik och leker med sin legolastbil som har många många blinkar på köksgolvet. Gör glasögon av legohjulen. Theo brottas med sopborsten och glider omkring längs med golvet.  Och jag funderar på att byta namn på bloggen.

Och vi har en hel helg framför oss.

maxtheotheo

maxdator

8 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Hej, vet inte om det ser ut så på andras dator men jag har supersvårt att läsa din text på det nyaste inlägget...

Jag har sett jo att ni råkade lite värre iom stormen på mellandagarna och det var ju jättetråkigt (ush va ja låter rikssvensk :) ), jag hoppas verkligen att allt fixar sig!!

Petra sa...

Kul med ändringar på bloggen jo, det är alltid kul :) Men jag hade också väldigt svårt att läsa texten, så den borde du kanske ändra till nåt mera lättläst :) Vad fin Max blev i håret!

Livet på Vestergård sa...

Här är en till som hade väldigt svårt att läsa texten.
Hoppas att du får en riktigt skön helg! Kram Kicki

Vecka - Vecka sa...

Tack för att ni säger till! Märkte nu själv att det var väldigt svårläst.. ska försöka ändra det snarast..

Vecka - Vecka sa...

Är det bättre nu :-)

Rose Garden Malevik sa...

hej Lotta
här var det måånga barn :)
å missa nu inte,.,,,,,

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan

alegni sa...

inga problem med att läsa texten nu i alla fall.

Vecka - Vecka sa...

Bra bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...