29 februari 2012

Längtan till Paris

Det måste vara något i luften. Plötsligt börjar en och annan längta till Paris. Jag med. Och inte blev det bättre av att det kom Ellos reklam i postlådan. Mycket bättre än så här kan det inte bli! Och att ha ett helt nyrenoverat rum att inreda.. ajajajaj.. farligt farligt.. Tur att man har ett konto på Ellos.. Och nu kommer jag ju nog inte att köpa allt det här, men blir ju alltid så sugen på något nytt så här till våren.. 

Hittar du något som faller dig i smaken?

Bilderna är lånade med tillstånd från Ellos.

Renoveringen då? Jodå. Det går framåt. Idag har jag behandlat golvet en andra gång. Moster Petra var här måndag till tisdag och hjälpte mig med den första gången. Och fint blir det! Men den karamellen suger jag på en stund till..

Imorgon kommer Peter hem igen, och sen ska det fortsättas med renoveringen bara han hunnit andas lite. Ett helt rum att slipa och måla ännu.. Men än så länge känns det roligt. Nästan ett rum klart nu. Fogarna ska putsas lite. Har ju runnit lite oljevax i dom.. Sen är det bara listerna kvar! Sen får vi äntligen flytta in möblerna igen!

Det har  varit vackert väder idag, jag har kört på med mindre kolhydrater från början av veckan, tagit två promenader av och an till klubben i solskenet och känner mig full av energi! Livet leker just nu!

Finns så mycket stora och små saker att vara tacksam och lycklig över!

Hoppas ni också har det bra!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härligt att det går undan nu, att ni mår bättre och att allt känns bra! :)

Smått och gott hos Lina sa...

Fina saker! Ellos kan dom också ibland. Känner att det inte är första gången jag blir positivt överraskad.

Jag längtar till våren!

Kram Lina

Livet på Vestergård sa...

Ser en hel del vackert där :)
Så skönt att ni snart är klara med golven.
Kram Kicki

alegni sa...

oj, så ni jobbat på!
och oj, så mycket fint det var i det bildspelet.
kram

StrandviksVillan sa...

Om det finns nåt jag gillar där? Bara typ ALLT!! Har suttit och drägglat över dom där bilderna jag med, hihi! Har lite planer för vårt allrum (ja, igen!) men det går lååångsamt framåt, suck.

Må så gott! kram!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...