03 februari 2012

Vi fortsätter..

Idag var dagen med stort D då vi skulle få vårt värmesystem utbytt. Nu gick det ju tyvärr inte helt utan komplikationer, eftersom  den nya vattenboilern var en cm för bred.. Så mycket tid gick åt till att försöka få in den (förstora dörröppningen) så de hann inte få allting klart. Men vi har varmt vatten och brasan har värmt så vi har nästan 20 grader här nu.  I morse var det 14 grader i köket då vi vaknade.. Konstigt nog så känner jag inte mig så besviken på detta, för hade inte vågat tro att det skulle vara så enkelt.. Och jag har inte vågat mig ner i källaren ännu. För där lär vara väldigt smutsigt..

Medan fyra installatörer har sprungit in och ut i källaren, har vi röjt och byggt i vardagsrummet. Vi har fått ut allt onödigt skräp och byggt upp battingar där gipsskivor ska fästas så vi får väggar. Imorgon ska vi handla material till dom.

IMG_8298

Igår lärde Theo sig krypa, men han har tyvärr inte fått öva på sina talanger i vardagsrummet.. Han har suttit i bilstolen eller i vagnen men varit riktigt nöjd med det.  Däremellan har han ätit, sovit och snurrat runt på köksgolvet. Idag blir han dessutom redan 7 månader!

IMG_8288

Man kan väl ha olika åsikter om det här med att renovera med små barn, men jag tycker att det går väldigt bra! Max har varit så duktig och plockat spikarna i burken allt eftersom jag dragit ut dom ur golvet. “ Vi jobbar” säger han med sin mörkaste röst.

IMG_8312

Så har han också övat på balansen.

IMG_8305

Här kom beviset på att de förra galna ägarna har tagit ut en kakelugn.. Vi ska täcka in den med ett klädskåp.

IMG_8324

Här åker den gamla jäkeln iväg..

IMG_8330

Och nu kan man redan föreställa sig hur det kommer att se ut. Peter prövar den nya dörren. (Och mina nya tulpaner skymtar i förgrunden..)

Imorgon ska vi alltså handla resten av materialet till renoveringen. Det mesta iallafall. Gipsskivor, skruvar, färg, bets, vax, nåtningsmassa.. oj oj.. Vi ska skriva lista ikväll. Vi åker till J och pojkarna på förmiddagen så får barnen leka och männen åker iväg och handlar. För även de håller på och renoverar.

Trevlig fredagskväll!

2 kommentarer:

Mycket annat & lite betong sa...

Ruggigt kallt!
Hoppas att ni snart får det varmt och mysigt!

Tur att du har en liten hantverkare som hjälper dig! Då blir det bra.

Trevlig helg!
Agneta

Louise sa...

Ja som du säger så kan man ha olika åsikt om detta att reovera med barn...jag tycker du/ni är duktiga!! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...