28 mars 2012

Moster, Rembrandt och äppelkvistarna

Flera dagar har jag tänkt att nu ska jag blogga.. Men så har det alltid kommit något emellan.. Mycket att göra hela tiden helt enkelt. Helgen i Ekenäs var bra och så fick vi Max gudmor med oss också till söndagen och det var en träff jag väntat på länge. Något av det bästa som finns måste väl vara att sitta uppe sent och prata med en vän?

Fast man är trött dagen efter..

Början av den här veckan har gått rätt fort, och idag kommer Peter hem redan. En dag tidigare än vanligt. Imorgon åker vi iväg till Vasa och träffar lite släkt, och på fredag åker vi äntligen till Umeå och träffa syster Maria och Simon. En massa grejer har vi med oss. Bl.a. mina gamla mammakläder och dom minsta bebiskläderna. Jag ska bli moster i oktober! Är så ivrig och glad för deras skull!

IMG_9445

För någon vecka sen tog jag in lite kvistar från äppelträdet. Väntar på att dom ska slå ut. Dom får stå på ett bord och hålla sällskap till vår Rembrandt tavla. Okej, kopia då. Gammal är den iallafall. Den ärvde vi av svärmor.

IMG_9448

IMG_9640

Dom första bilderna tog jag för en vecka sen, och idag då jag tittade efter så fanns det små knoppar! Nu är det nog verkligen vår i luften. Vi hittade den första tussilagon igår och jag har druckit eftermiddagskaffe ute i solen hela veckan! Skönt! (Och så åker vi till Umeå där våren är lite senare..) Men kvistarna blommar säkert då vi kommer hem.

Nu ska jag passa på att sy medan Max är i klubben och Theo sover.

Ha en bra dag!

Kram, Lotta

1 kommentar:

Unknown sa...

Borde faktiskt plocka in lite kvistar, så de hinner slå ut till påsk.

Kramis, ha de så bra!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...