13 april 2012

Fredagen den 13:e

  • Dom fina kopparna som jag bloggade om tidigare idag.. Finns bara två kvar efter en incident.
  • Beställde en par byxor från Ellos förra veckan. Dom som jag väntat mest på var för stora.. Tänker skicka tillbaka dom och beställa två (TVÅ!) storlekar mindre.. Dom har sånt där trevligt häng i grenen som jag försöker vänja mig vid.
  • Max och jag hade ett stort bråk på förmiddagen om vad NEJ betyder. Vi hade lite olika åsikt. Resulterade i en mopo uppe på spisen. I vardagsrummet alltså.. Resulterade också i att jag i ilskan gick ut för att hämta posten. (Genom källardörren så Theo som sov på glasverandan inte skulle vakna) Max märkte inte att jag kom in, och jag hörde hur han snyftade i fönstret i syrummet för sig själv och undrade vart jag hade gått. Sen kramades vi och var vänner igen. Men mopon är ännu uppe på spisen. För en gångs skull gav jag inte med mig.
  • Då Peter vaknat och ätit frukost vid lunchtid åkte vi till Ikea. Max fick bli och leka i lekrummet och vi gick i lugn och ro och samlade på oss lite grejer. Mest sånt praktiskt som bl.a. förvaringslådor till syrummet, en kompostlåda och ett skärbräde, men också såna fina solpanelslampor som vi ska ha på altanen i sommar.
  • Jag hittade en artist som jag aldrig hört om förr, Brandi Carlile och blev mycket positivt överraskad. Hon är dessutom nästan exakt lika gammal som jag, två dagar äldre..

IMG_9947IMG_9945

nästan iallafall..

Ha en skön fredagskväll!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...