06 maj 2012

Livet snurrar på

Kanske dags för en uppdatering.. Blir inte mycket tid över för bloggen. Tyvärr. Det är synd, men det går i perioder. Just nu är inte en bloggperiod. Däremot en syperiod. Jag syr. Och så syr jag lite till. Däremellan tar jag hand om barnen såklart. Och försöker hålla huset i ordning. Har ett loppisbord (suck, varför skulle jag nu ta ett sånt just nu..) och så renoverar vi ju också lite alltid emellanåt..

Så här kommer nu ett väldigt blandat inlägg. Bara för att.

                  IMG_0532

Vi var i butiken och Max sprang omkring med en snurra han hittade där. Jag tycke att det var onödigt att betala 3 euro för en sån. Så vi gick hem och gjorde en istället. Och den snurrar faktiskt riktigt bra! Fast jag slog i ett hål på fel ställe..

IMG_0530

T.o.m. bilen fick komma med på bild. Och tegelstenarna i bakgrunden som ska bli grunden till vårt växthus.

IMG_0374

Och så blev det 1:a maj och vi rev ner halva köket.. för nästa helg ska vi få en vedspis. Och bakom en vedspis kan man ju inte ha panel..

IMG_0364

Här kommer den alltså.

IMG_0387

Sen tog vi lite paus och fick trevliga gäster. Åt gott –ute!

IMG_0489

Och plötsligt hade vi byggt upp en ny vägg och fått upp nya hyllor i köket.

IMG_0487

Och så fick fi besök då Peter åkt på jobb och jag fick en så här fin present.

IMG_0454

Så här var jag för övrigt klädd på 1:a maj. Allt från loppis. Mattan också. Den hade jag inte på mig dock.

IMG_0433

Och Theo var så här glad. Och så blev han plötsligt 10 månader.

IMG_0538

Och så har jag tydligen börjat tycka att jag ska ta bilder på mig själv i den här vinkeln.. Mina nya byxor från Ellos kom fram, två storlekar mindre än de förra jag beställt, och det är nog dom skönaste jeansen jag någonsin haft på mig. Blusen (som man nu inte får någon bild av på den här bilden) är från loppis.

Det blev ett sånt mastodontinlägg. Hoppas på lite flera och mer organiserade i framtiden.

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...