02 december 2012

1:a advent!

Så var det dags igen! Att tända det första ljuset! Är riktigt nöjd med adventsljusstaken i år! I fjol var man ju lite bebisyr ännu, och stoppade bara ner ljusen där. Nu fick jag lust att göra det lite “roligare”. Den blev dekorerad med lite flugsvampar och rönnbär som jag hittat på loppis. “Rosetterna” kommer från Happy Monday och siffrorna köpte jag för en par år sen från Lundagård. (Varning – farligt att klicka in där.. såå mycket fint..) Har sökt dom en par jular, men alltid hittat dom för sent.. Nu har dom hängt och väntat i ett halvår vid mitt skrivbort. Och själva ljusstaken köpte vi på Prisma på julrea för en par år sen om jag inte minns fel.

IMG_4577IMG_4584IMG_4580

Jo – jag blir glad av den här!

Idag ska vi få besök både på förmiddagen och eftermiddagen – roligt! Och jag HOPPAS att Theo sover lite längre idag.. kommer ingen vart med syendet som det är just nu..

Och så skulle det ju vara lite trevligt då jag kommit igång med bloggandet igen, om man ens skulle få någon liten kommentar.. men jag är ju själv urusel på att kommentera just nu.. Borde kanske ge Underbara Claras (och dom andras också såklart, men känner inte till dom lika bra..) bloggskola till mig själv i julklapp..)

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Livingroom sa...

Så vacker ljusstake du gort tll advent. Önskar er alla trevlig första advent!

Petra-syster sa...

Vad mysigt fin ljusstaken blev! Glad 1:a advent syster!

♥ Erican Vaaleita Unelmia ♥ sa...

Trevlig första advent!

Helena, Craft and Creativity sa...

Så fin! Kul att du har en likadan porslinsstake som jag! :-) Vilka vackra bilder du tar.

Linda sa...

Jättefin! Jag har en likadan vit "stomme", men sådär fin har aldrig min varit! ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...