01 december 2012

Amaryllis

Dom börjar slå ut passligt nu till advent, mina amaryllisar. En knopp lyckades jag bryta av då jag skulle flytta planteringen, då de stått i köket under en hylla och vuxit så de inte rymdes där längre. Och då har jag vattnat dom väldigt sparsamt. Har inga skrangliga hyacinter eller amaryllisar mera efter att jag lärt mig att inte vattna dom för mycket. Eller nästan alls. Några hyacinter har vi inte ännu hemma, men ska nog ta och skaffa en par för doftens skull. Hyacintdoft är en av mina juldoftsmåsten. Andra juldofter som “måste” finnas är gran, glögg, nejlika, kanel och julskinka!

IMG_4506IMG_4502

Jag har planterat dom i en gammal soppterrin. Den används inte till mat mera.. Men är en gammal sak som kommer från Peters mamma. Fatet under ställde jag där för säkerhetsskull, om det skulle läcka.

Nu har vi varit ut och rullat lite. Halt var det nog, så fick nog ta det försiktigt i kurvorna. Vi tog oss till en loppis, men utan desto större fynd. Max hittade en påse med leksaksverktyg och så hittade jag ett par helt nya bruna manchesterbyxor till Theo. Inget annat. Alltid kan man ju inte ha loppisflyt. Det hade jag däremot i Umeå. Och jo, det inlägget är på gång..

Nu har jag just lagt ut Theo och sova. Han somnade ju i bilen såklart, så det blev lite senare läggning. Nu hoppas jag att han sover lite längre än dom två senaste dagarna.. Har några beställningar som jag skulle vilja få klara..

Trevlig fortsättning på lördagen!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...