16 februari 2013

Prickigt och rutigt

Mera loppisfynd :-) Med kategorin : kök. En större röd plåtburk med vita prickar. Har två mindre från förr som finns i barnens kök, men den här ska nog stå i köket! Dom mindre vi har har tidigare funnits på landet. Det har också funnits en stor, men den har försvunnit någonstans. Har varit på jakt efter en sån här en tid, och nu hittade jag en :-) Emaljskålen kunde jag inte heller motstå, då vi har en likadan från förr. Ser framför mig en sommardukning ute, med grillat och goda sallader. Väntar till den tiden..

IMG_6795 IMG_6804 IMG_6806

En till kvarn till min samling och en plättpanna i riktigt bra skick :-)

Och jag säger det igen. HUR kan man inte tycka om att gå på loppis :-)

Så nu gäller det att göra sig av med lite prylar så det inte blir för mycket igen..

Lördag kväll. Ska just börja lägga barnen som varit ganska vilda hela eftermiddagen.. Max kom på att vi förra veckan köpt en liten godisask som han skulle få på lördagen. Men han glömde bort den då.. Så mycket bryr han sig om godis.. Nu åt han den – och vi har haft cirkus hela eftermiddagen/kvällen. Socker borde förbjudas.

Trevlig kväll!

Kram, Lotta

1 kommentar:

Petra sa...

Det var ett trevligt loppisbesök! Jag kommer till dig någon dag, så skall vi laga kokosplättar i den fina plättpannan :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...