25 augusti 2013

Maltes dop

Det hände så mycket i sommar som jag aldrig hann blogga om. Men vad gör det? Bilderna och minnena finns ju kvar, så nu ska ni få se lite bilder från en av sommarens vackraste dagar. Maltes dop den 10.7 i Grythyttans kyrka. Dopet ägde rum några dagar efter Maria och Simons bröllop och var väldigt vackert och stämningsfullt. Tack för att jag fick lov att visa lite bilder!

IMG_1863 IMG_1866

Max fick vara med och hälla upp vattnet. Duktigt stod han och väntade under hela dopet.

IMG_1891 IMG_1907

Malte skötte sig exemplariskt, “pratade” med prästen och Maria och Simon sjöng “Lilla snigel akta dig.“ Faster/gudmor Anna sjöng också en vacker sång till Malte. Moster Petra blev också gudmor till lilla Malte.

IMG_1905 - Kopia

Det vackra barnet i dopklänningen jag sydde till Theo. Min gåva var fotograferingen och förstoring av dopkortet.

IMG_1928 IMG_1931

Tårtan som blivit över från bröllopet var något av det godaste i tårtväg jag någonsin ätit! Typ kladdkaka i botten, hallonmousse och sockerpasta. Mums! Ska man äta kolhydrater, ska man göra det med stil! :-)

IMG_1944 IMG_1945

Familjerna umgicks och firade Malte (som sov vid det här laget) på Simons familjs underbara sommarställe!

IMG_1946

En härlig dag värd att minnas!

Igår var jag ute och äta med två gamla vänner. (Ja inte är dom ju så gamla egentligen, lika gamla som jag. Även om vi kom fram till många gånger att vi nog börjar ha några år på nacken vid det här laget, då man pratar om händelser som inträffat för 20 år sedan..) Det var en riktigt lyckad kväll, alltid trevligt och upplyftande att träffa människor som man känt i många år även om vi inte ses så ofta numera.

Jag såg en skylt för några dagar sedan att det idag ska ordnas auktion här i byn. Vi tänkte ta en sväng dit för att se vad det är. Ingen av oss har varit på auktion förr så jag antar att det inte alls kommer att vara som vi tänkt.. Har ju liksom en bild av att det ska finnas en massa djur och gamla husgeråd, och att man ska komma hem med en gris, en galen ko och kanske en brödspade och ett skrin med något värdefullt innehåll. Men vi går nu och tittar och ser om det är värt att stanna :-)

Ha en skön augustisöndag! Den sista!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Så fint alltihop! Klänningen, fotot, tårtan!

Kamomilla sa...

Härliga bilder och fina minnen. Hoppas auktionen lever upp till förväntningarna :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...