21 oktober 2013

Rabattplanering

Idag har det varit en riktig seg måndag.. Den började bra med att jag på ca 10 minuter hade sytt ihop en ny hjälmmössa till Max då det var så kallt ute. Hade tänkt göra det igår, men hann aldrig.. Vi var i tid på dagis, men där slutade det, för hela arbetsdagen har varit lite trög.. Men vädret har varit kallt men vackert och det är en ny dag imorgon :-)

IMG_2927

En viss fem åring ville inte alls komma hem från dagis idag. (Eller jo, han gick med på att komma hem men ville inte säga hej då till tanterna..) Så vi stod ganska länge där och tjurade.. Men väl hemma fick jag vattentunnan tömd (Förra året glömde vi det och då blev den förstörd då vattnet frös..) och terrassen sopad. Så passade jag på att ta lite bilder på gården också. Här har jag alltså planerat att rabatten ska vara. Tror att vi ska satsa på finare stenar sen då det är dags på riktigt. Dom här la jag bara här för att få till en fin halvcirkel. Tror det kan bli riktigt snyggt :-) Kanske vi får staketet målat också nästa sommar.. Och så var det ju huset också. Vi började ju med att måla huset i somras, men något har gått snett så det har blivit bubblor på flera ställen.. På något sätt tycker jag att det hade varit enklast (men såklart inte billigast..) att isolera lite och lägga på ny brädfodring. Och så borde ju taket också bytas.. Aldrig tar det slut.. Men så är det nu bara.

phpThumb_generated_thumbnailjpg (1) phpThumb_generated_thumbnailjpg (3) phpThumb_generated_thumbnailjpg (4)  phpThumb_generated_thumbnailjpg

Bilderna kommer från Viherpeukalot. Brukar inte kopiera bilder så här och absolut inte lägga in dom i frimärksstorlek, men svårt att få en bild av hur det kanske kommer att se ut om jag lyckas annars :-) Lådan med vårblommor som jag visade igår ska också planteras här. Dom höga blommar i juni/juli,

IMG_2926

Det känns nog lite konstigt och inte alls jag att planera nästa vår redan.. Jag har ju nästan julkänslor redan :-) På tal om det så hittade vi ett gammalt cykelhjul då vi var och förde kartong och sånt till återvinningsstationen. Det ska jag fixa till något mysigt :-)

Ha en skön måndagskväll! Här har vi mest grälat tyvärr :-(

Kram, Lotta

3 kommentarer:

Ninette sa...

Rabattplanering är kul! och julstämning börjar lite infinna sig hemma hos oss också, blir på nåt sätt så när det blir kallare och frost, vare sig man vill det eller inte tycker jag!
Ska bli spännande att se vad du hittar på med cykelhjulet - jag har ett sånt i garaget som jag inte har kommit på vad jag ska göra av ,så alla tips är välkomna! Det där med gräl är minsann bekant :)

Linnéa sa...

Att planera är min favoritsysselsättning. Nån annan får gärna förverkliga mina underliga funderingar.

Monica sa...

Jag har skaffat likadana höga "bollar" som jag grävde ner....riktigt säkert var är lite osäkert. Men det lär väl synas i sommar :)
Bloggträffen hamnar jag tyvärr att hoppa över, för vi firar "mamos" lilla hjärtas 2år fest den dagen. Det hade nog varit sååå roligt att träffa alla igen.

Ha det bra
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...