20 oktober 2013

Sju år

Idag då jag stod ute i trädgården och försökte få till en rabatt så tänkte jag att nog har vi gjort mycket här i huset, men trädgården har vi inte gjort så mycket åt.. Förutom växthus, terrasser och flytt av lekstugan såklart. Här växte en del perenner runt huset då vi flyttade hit, men dom försvann genast första sommaren då vi dränerade. Det var ingen som tänkte på att gräva upp dom och plantera dom igen vid det skedet.. Jag har försökt plantera några pioner vid skjulet, men det blir alldeles för skuggigt där så dom hinner aldrig växa till sig. På samma ställe satte jag ner några tulpanlökar för en par år sen men dom åt en sork upp.. Så det är inte så konstigt att jag tappat lusten med mina rabatter.. Men nu kom jag på var jag ska ha en liten rabatt iallafall. Nedanför terrassen mittemot äppelträdet. En liten halvcirkel med stenar runt. Hittade en låda med lökar igår då jag var och handlade för ett ganska förmånligt pris.  Men det gick inte så bra att gräva.. marken var lite väl hård, så får vänta tills Peter kommer hem så får han gräva :-) Förutom tulpaner, narcisser, pärlhyacinter och krokusar så hoppas jag att det kan bli en rabatt som blommar hela sommaren. Beställde hem lite perenner från Viherpeukalot som jag ska försöka trycka ner tillsammans med vårblommorna, så jag hoppas att det kommer att blomma och vara lite fint hela nästa sommaren.

Sen insåg jag plötsligt att det är exakt sju år sedan vi flyttade hit! Fort har dom åren gått, och mycket har hänt.

Image

En riktigt skön helg har det varit, men det blir nog lite skönt med måndag imorgon igen också :-) Jag har tvättat, städat, sytt och pysslat på. Och idag hade vi besök av två av barnens dagiskompisar och deras mamma. Vi insåg då hon körde hem mig från föräldramötet för ett tag sen att vi bor väldigt nära varandra. Tar ca fem minuter att gå bara. Dessutom är dom svenskspråkiga och väldigt trevliga! Så jag hoppas på många trevliga möten framöver!

Ha en skön kväll!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...