21 januari 2015

Längtan

Jag börjar ha en ganska stor vårlängtan även om vintern hittills har gått väldigt fort. Jag väntar på den dagen då det är ljust redan då vi åker iväg på morgonen vid 7-tiden. Nu är det ännu ljust då vi kommer hem vid 16.30 men inte tar det länge innan mörkret faller på. Sen hinner vi ju nog göra en hel del under kvällen, men dagarna känns nog så mycket längre sen då det är längre ljust.

IMG_6399

Men så länge det är mörkt så går det ju bra att tända ljus. Dessa batteridrivna ljus med timer har jag köpt på Ellos. Bambin ärvde jag efter min farmor och porslinseiffeltornet har jag fått av mina föräldrar. Köpt i Paris förmodligen.

Nästa vår har mina föräldrar planerat att tillbringa i Paris igen, och jag väntar redan på att vi får åka och hälsa på! (Och nu har jag ett år på mig att övertala dom om att en blogg om deras resa hade varit jätte intressant :-) ) Senast var Max bara två år, nu kommer Max att vara åtta och Theo fyra. Ganska perfekt nog. Kul att ha en resa att se fram emot. Blir kanske inte så mycket av den sorten detta år heller då alla renoveringar sväljer både tid och pengar. Men man får väl helt enkelt prioritera ibland.

Och prioritera är vad jag ska göra nu, blev en ganska kort natt förra natten då Max plötsligt blev täppt i näsan och inte kunde sova.. Så nu ska jag prioritera sömn framom städning och sömnad som jag egentligen skulle vilja sätta min tid på. Men är ändå för trött för att göra något vettigt just nu..

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...