01 juli 2015

1 juli–första riktiga sommardagen!

Den första riktiga sommardagen det här året (då både Peter och jag är hemma samtidigt) har vi fått uppleva idag. Jag har ju varit på jobb förstås, men då jag kom hem så önskade jag att vi kanske kunde grilla (läs: jag önskade att Peter skulle grilla så att jag skulle få ta ett glas onsdagsvin och springa runt med kameran lite) och Peter brukar inte göra en besviken. Nu  var det extra gott då det var första gången vi åt tillsammans på den nya terassen!

IMG_7920-002IMG_7925-001IMG_7933-002

Grillad kyckling med indiska kryddor, baconinlindad sparris, grönsallad, grillad batat och en yoghurtsås med mynta. Oj så gott det var!

Nu blir det nog tidig läggning ikväll så jag orkar upp ännu två dagar. Sen börjar semestern och fint väder utlovas till veckoslutet och på lördag ska jag äta frukost ute – så det så!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...