01 juli 2015

Förkylningssoppa eller blomkålssoppa

Nu ska jag hålla vad jag lovar och ge er receptet på soppan. Och vet ni vad, det fungerade! Jag mår mycket bättre idag! Drack en Finrexin i morse men sen har jag varit i gång hela dagen på jobbet och just nu känner jag mig nästan helt som vanligt! Här kommer receptet på denna dundersoppa.

IMG_7886-001

Skär blomkålen i buketter och koka i grönsaksbuljongen tills buketterna är nästan mjuka. Hacka också vitlöken och chilin och låt koka med blomkålen.

Tillsätt grädden och osten och låt osten smälta.

Salta och peppra enligt smak.

Blomkålen kan lämnas i buketter eller så kan soppan mixas slät.

Om soppan känns för lös kan den redas av med lite riven ost.

Garnera med klippt gräslök.

Avnjut den heta soppan och bli frisk!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...