08 juli 2015

Dopfina pojkar

Ja, jag skulle ju blogga idag om mina loppisfynd och om teatern. Här har ni då först några av loppisfynden. Till den blygsamma summan av 5,50 € fick jag dessa fina kläder till barnen som jag tänkte att de ska ha på sig om en vecka då kusinen ska döpas. Ja, Theo ska nog få ha en skjorta han också såklart. Shortsen var helt nya dessutom med lapparna kvar. Hoppas på lite varmare väder bara så att det går att ha shorts.. Nog är det ju lite eländigt med det här vädret, men försöker hålla humöret uppe. Den där flunssan som höll på att smyga sig på förra veckan, har liksom stannat kvar i kroppen och varje gång jag försöker göra någonting lite mera ansträngande så blir jag helt slut och svettig..

IMG_8024-001 IMG_8035

Flera loppisfynd utlovas ännu bara jag hinner fota dom. Hittade en maxikjol och ett par supersköna sommarskor till mig själv, en vinterhalare till Max, en leksaksförvaringslåda till barnens rum och lite böcker. Även en handväska (som jag faktiskt behövde) fick komma med hem.

Och teatern igår rekommenderar jag för alla barnfamiljer eller alla med barnasinnet i behåll. Vi fick sitta på en mjuk madrass och t.o.m Theo som annars kan ha lite svårt att sitta still orkade nästan sitta stilla hela tiden. Och då jag frågade Max om vad som hade varit roligast så tyckte han “ALLT”! Så det är väl bra betyg. Vi skrattade nog en del, och förutom storyn så hade de klämt in en hel del lokal humor. Ta en titt här om du också vill gå och titta och har vägarna förbi Pargas. Endast tre föreställningar kvar! http://www.teaterboulage.fi/

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...