09 juli 2015

Återvinning

Vi har nog aldrig haft ett riktigt fungerande återvinningssystem – förrän nu! Det samlas ju en hel del kartong, mjölkburkar, metall, papper, glas, flaskor och annat som inte ska slängas i vanliga roskisen. Men det kan vara lite svårt att förvara på ett snyggt och praktiskt sätt. Men nu tror jag att vi fixat det!
En gammal Expedit hylla (som faktiskt också är köpt begagnad) fick flytta från barnens rum ner till köket. Igår var vi till Ikea och skaffade de enklaste och billigaste lådorna de har. Så nu har vi en snygg, enkel och lättillgänglig förvaring för kartong, papper, glas, metall och returflaskor mitt i köket.


Ursäkta den ganska dåliga bilden, men svart och vitt och fönster bakom är lite knepigt… Men den fina guldkrukan som jag köpte på Sinooperi Home i Skanssi kanske räddar det hela :-)


Och så upp till bevis. Jag blir så arg då jag ser överfulla återvinningskärl och fattar inte hur svårt det kan vara för folk att platta ihop sina pafflådor. Eller överhuvudtaget att sortera rätt.. Jag har sagt att jag får in tio mjölkburkar i formatet av en. Alltså nio i en burk. Här kommer beviset.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...