14 januari 2008

Det närmar sig..

Snart är vår mygga här! Hoppeligen tänker h*n inte vänta så länge till på sin ankomst.. Jag bara väntar på att få hålla den lilla! Och tänk, det trodde jag aldrig, men jag väntar på att det ska göra ont (håller väl på att bli galen) för det betyder ju att h*n snart är här!

Och så vill jag också tacka Tove för att du var här och tog hand om mig förra veckan tills Peter kom hem, det kändes tryggt och bra! Tack bästis!

Medan vi väntar har vi pysslat och sysslat här hemma, med en massa grejer.. För det första så har vi städat hela huset. Nu är alla golven dammsugna och moppade (och jag måste erkänna att moppen nog inte kommer fram ofta i det här huset..) Hörnen är uppstädade, d.v.s. allt överblivet skräp, rester från renoveringsmaterial och andra grejer har fått sina enskilda platser, mestadels i källaren. Nu när där är så städat och fint också, så känns det mycket roligare att ha "var sak på sin plats", som Alfons pappa skulle säga.

Min lista på saker som skall göras blir bara mindre för var dag som går. Vi har fört Marias gamla matta, som skall vara i babyrummet till kemtvätt (ska hämtas imorgon) skorstensväggen i sovrummet är vitmålad, lampan bytt där man kommer upp för trappan, kakel på skorstenen i bastun uppsatt, lakanen manglade, sängkappan sydd, krokar upphängda, bb väskorna packade.. listan blir lång.

Alla små lådor börjar bli så städade och organiserade, eftersom jag sysslar med sånt på nätterna då jag inte kan sova. SÅ med andra ord, så är det bara bebisen som fattas! Jag känner mig rätt lugn, Peter är mera nervös än jag faktiskt..

Vi pysslar på här i lugn takt, och väntar på bebis ankomst. H*n kan vara här när som helst!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...