06 januari 2008

Gott nytt år!

Det har gått en tid sen sist.. Tänkte passa på att uppdatera lite:




Julen är över! Det var en lugn och skön jul i Ekenäs! Peter kom hem på annandagen, kom till Ekenäs, och så åkte vi hem dagen efter. Mor och far var på besök i helgen, och vi fick så mycket gjort! Pappa och Peter fixade lister i trappan och i tamburen. Byggde ihop ett gammalt köksbord och byggde garage. Mamma och jag städade källaren, och där fanns faktiskt att städa! Nu är det bara renovering som väntar där. Ska komma nytt golv och tak och något för väggarna också. Sen kanske jag så småningom kan börja inreda mitt hobbyrum! Hoppeligen blir det klart tills bebisen blir så stor att det behövs mera plats i bebisrummet, där jag nu har symaskinen och där jag pysslar mest.

Angående bebisen, så bor den nog i min mage ännu! 10 dagar kvar till beräknad tid idag! Peter kommer hem på onsdag, den 9.1, så typ den 11.1 skulle vara en passlig dag! Tänk om man kunde påverka det! Jag hoppas iallafall att jag inte går så hemskt mycket över tiden, för väntar så..

Ja, efter veckoslutet firade vi nyårsafton på måndag. Vi var hos Maria T och hade ett riktigt trevligt nyår! Vid 12-slaget gick vi ner till ån och tittade på raketer! En ny kamera köpe jag också för julklappspengarna (tack mamma och pappa) men jag hade inte riktigt lärt mig funktionerna ännu, så det blev sådär, men den är nog bra, och tar mycket mysigare bilder än den gamla. Den gamla fick jag faktiskt såld på huuto, och hon som köpte den kom och hämtade den idag. Så det var ju bra!







På nyårsdagen åkte jag iväg till Ekenäs igen, för då skulle trappan målas igen! Men den här gången kom också Peter med. Jag strök i källaren medan Peter målade, för att slippa den värsta lukten. Han skulle på kurs på onsdag morgon, så åkte iväg till H:fors på tisdag kväll.

På onsdag åkte jag med systrarna tillbaka hem. De följde med, dels för att hälsa på förstås, men också för att "vakta" mig, om det skulle råka sätta igång då Peter var borta. Vi har haft några riktigt mysiga dagar! Igår kom pappas bror Sture med fru Inger och hämtade Maria, och så åkte de iväg till Vasa. Petra är ännu här, men hon åker ikväll, och Tove kommer i sin tur och "vaktar" mig. Hon stannar tills Peter kommer hem. Känns så skönt att ha så fina vänner och så fin familj som tar hand om mig och bryr sig!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är klart vi vill ta hand om dej Lottsan! Du betyder så mycke för oss, å vi älskar dj! Är en ren fröjd att jag fick vara på besök hos dj! KRAM/Pulvret

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...