06 mars 2008

Paneluppköp och babyrum

Igår kom Peter hem, och nu åkte han just iväg för att köpa panel till köket! Jippii! Äntligen kan vi börja med köket! Konstigt, vi hade ju egentligen inte tänkt renovera köket ännu, men nu väntar jag såå, mer än vad jag har väntat på något annat rum egentligen..

I väntan på köksbilder, så ska jag passa på att visa lite bilder från Max rum, så som det ser ut för tillfället.

Här sover Max. Sängen köpte vi från loppis för 10€. Den var vit, men vi har målat den pånytt. Den hade bilder på gavlarna, som visserligen var helt söta, men just då gillade jag inte dom, så nu är sängen helt vit.


Tapeten är från Bauhaus. Den var nedsatt till endas 2.95€/rulle!
Så det blev inte så dyrt då vi bara tapetserade en vägg. Tyckte att den var ganska rolig med sina siffror som går i rött, grönt och lila. Passar också både flickor och pojkar, och blir inte för barnslig då Max inte är baby längre.


Skötbordet från Ikea. Korgar från Citymarket.
Mobilen har jag gjort av små mjukisdjur från Ikea.


Amningsstol med fårskinn från Ikea. Stolen är köpt på loppis. Shortsen hänger och väntar på sommaren.. Ljusslinga från Slöjddetaljer hänger i fönstret.


Lampa från Ikea, leksakslåda från Citymarket (av alla ställen...)
Tavlorna gjorda av kort från Ikea, ska byta ut dom till svartvita bilder på Max.



Pallen från loppis, målade jag vit i höstas. Hattlådan är också ett loppisfynd.
Den innehåller små leksaker för tillfället.
Nallen som hänger på spjälsängen, är också en speldosa.
Den köpte vi sommaren -07, då jag väntade Max i London på Mamas&Papas.
Elefanten är stickad och köpt på loppis.




50-tals byrån innehåller Max alla kläder. Den stod i sovkammaren på landet förut, men nu har den fått nytt liv hos oss. Löparen fick jag från jobbet, den stickade ödlan har jag hittat på loppis och den turkosa alluminiumlådan hade mamma tänkt ge bort. Så jag adopterade den! Om jag inte minns helt fel, så har den innehållit skorpor hemma hos mina föräldrar.. Nu finns Max strumpor i den, men jag tänkte att den skulle vara perfekt t.ex. till småbilar i framtiden.

Det var lite av Max rum det!

3 kommentarer:

En inredoholic sa...

Vilket underbart litet baby rum! Och baby : )

Kramar och ha en fantastisk helg.
Jannice

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

Men så sött , vilken liten drömm!!!

Ha en trevlig helg!!
~~*Kram Milan*~~

Millas hem sa...

Hejsan!
Så fint rum du visar!
Camilla

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...