27 mars 2008

Snö snö snö

Så nu kom den nu då - den efterlängtade snön..fast lite för sent. Och varför ska det alltid snöa när jag är ensam hemma och förkyld? För att alls komma ut (åtminståne med barnvagn), så måste jag ut och sopa.. jo, sopa, för vi har ju inte ännu heller (efter ett och ett halvt år som egnahemshusägare och allt för lång backe till en väg som skottas) skaffat någon snöskuffare.. Och nu har det dessutom blivit lite varmare, så snön e ju bara såå tung! Jobbigt jobbigt! Men solen skiner idag iallafall!

Så här ser det ut på vår gård nu:


Och till någonting roligare! Jag kom igång med vitrinskåpet igår! Hittills har jag målat hylldelen en gång, och jag kan berätta att det blir nog så fint! Dörrarna är ju lite jobbigare att måla.. måste tejpas så mycket. Dessutom tog målartejpen slut, måste kolla i källaren om vi har mera.. Men fint blir det!


Ska bli såå trevlig med ett vitt vitrinskåp!


Hela matsalsbordet är just nu fyllt av glas, och vad dammiga de var..


Max ligger ute och sover redan, blev trött tidigare än vanligt idag. Inte så konstigt då han vaknade kl.05.00 och var hur pigg som helst.. Måste jag säga att hans mamma inte var det? Nog somnade han väl om nåt tag sen, men 7.30 steg vi upp. En titen tupplur tog han i bärsjalen någon gång 9-tiden. Han har dessutom börjat intressera sig mera för saker han tittar på, som babygymet t.ex. Han kan ligga ganska länge och vifta med armarna, och verkar börja tycka att det är roligt då han träffar figurerna! Det är så roligt att se från dag till dag hur han utvecklas och lär sig nya saker! Peter tycker alltid då han kommer hem efter en vecka på jobb, att han har ändrat sig. På en vecka händer mycket!

3 kommentarer:

Stina sa...

Ja, det där blir fint vitt. Kära nån vilken skillnad. Fråga mig...jag vet:-D Kramis

IKT i min vardag sa...

Kan se framför mig vilken vit, fin pärla skåpet kommer att bli!

Kram

Anonym sa...

Det kommer att bli så fint!
Känner igen mig i detta, skotta snö kl. 04.30 på morron då mannen inte va hemma o sen var det dags igen för att kunna köra in bilen på tomten, pust. Härligt men jobbigt.

Må gott

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...