16 november 2009

Ny vecka och fullt upp..

Här produceras det för full! Så mycket jag hinner och orkar bara. Kan inte hjälpa bara att jag får lite dåligt samvete då jag sätter så mycket tid på att sy och fixa. Men så är det väl. Peter är så bra att ta hand om Max och jag försöker att fixa så mycket som möjligt i närheten av dom.

Under helgen har jag fått ganska mycket gjort till julmarknaden. Eftersom det är så hiskeligt mörkt får jag inga bra bilder nu.. Så tror jag också att jag ska hålla dom sakerna på inspiration M bloggen.

Snart kommer det att komma en hoppeligen härlig bok i min postlåda. Jag är med i en bokklubb som heter Unelmakerho och det här är månadens bok. Förra boken var en julbok som jag inte har hunnit bekanta mig så mycket med. Verkar finnas väldigt mycket roliga idéer om vad man kan göra av gamla saker. Sånt som jag gillar! Sen får man väl ännu mera stress för hur man ska hinna göra allt man vill..

    Ajan patina ajanpatina1

Ajan patinaa

Vanhojen tavaroiden uudet mahdollisuudet
Dyrop Ellen

Ajan patinaa -kirja kannustaa keksimään uusia käyttötarkoituksia vanhoille kauniille tavaroille. Kirjan ohjeilla teet esimerkiksi hienoja seinäkoukkuja ruokailuvälineistä, kynttiläkruunun kahvikupeista, juustokuvun isoäidin lasikulhosta tai taiot pitsikuvion lattiaan.
Ideoita hyödyntämällä piristät helposti kodin eri tiloja. Kirja sisältää kattavan Työohjeita-osion, josta löytyy ohjeet esimerkiksi kynttilöiden valamiseen, pitsin tärkkäämiseen sokeriliemellä ja degoupage-tekniikkaan. Eikä kannata vaipua epätoivoon, vaikka kulho särkyy ja vain kaunis kansi jää jäljelle. Kirjan ohjeilla otat sen uuteen käyttöön korin, kukkaruukun tai tapetilla päällystetyn lasipurkin kantena.

Texten är från Unelmakerhos hemsida. Tyvärr på finska, orkar inte översätta..

Nu ska jag avsluta här och så småningom börja fylla en elefant..

Ha en skön vecka allihopa! Hoppas ni hålls friska! Min feber efter vaccinet försvann lyckligtvis snabbt, men jag låg i sängen hela fredagen och var helt slut..

Kram, Lotta

11 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Vad du pysslar och donar, vännen:)
Ha en skön kväll
Kram Lallis

Anna-Paulina sa...

Fina bilder du visar. Det där med matbjudning i Finland. Jag menade att när man ses sällan. Kanske en varannan månad så blir man typ alltid bjuden på mat. Så är det överallt bland mina och sambons släktingar iallafall. Det kanske inte är lika vanligt bland yngre människor och vänner. Men det kanske är något som är mer typiskt för Norra Finland också. Jag vet inte. Men har upplevt det så.
Läste att du ska vara på julmarknad, vad roligt. Hoppas det går bra för dig. Första marknaden brukar vara en test marknad, sen till året därpå brukar man veta vad man ska göra annorlunda. Jag var förra vintern på julmarknad och ska denna vinter med. Förra vintern hade jag glömt ta med plastpåsar så det ska jag inte glömma nu. Sen hade jag inga displayer heller. Det är fint att ha några skärmar tillexempel och lite annan rekvisita att sätta upp sakerna på som man säljer. Och så levande ljus så klart på bordet. = )
ha en bra dag./ Anna-Paulina

Skogsdoft & havsbris sa...

Vad flitig du är! Och den där boken ser helt ljuvlig ut, säkert sprängfylld med idéer och inspiration!
Vad bra att din feber gick om fort! Vissa har ju gått och mått pyton flera dagar efter att de fått vaccinet. Inget vaccin för vår del än, hör till de sista som får det så få se när det blir...
Ha en skön tisdag! :)

Lil sa...

Kul att jag fick kika in hos dej en stund!

Backstitch sa...

Ta det lugnt, ingen stress med julmarknaden, det kommer att gå så bra så. Ja man få förstås hoppas att det inte regnar då för det minskar nog på försäljningen. Skulle det finnas någon cm snö på marken så skulle nog marknads lyckan vara den bästa.
Hoppas att vi hinner ta oss en sväng till marknaden.
Kram Moster

A home far away sa...

Ahhh jag älskar fotot nedan så vackert, precis min stil!



Ha en fin dag!
Kram Gunilla i Singapore

Unknown sa...

Världen är så liten! Min arbetskompis G berättade idag att hans fru är.... ja eller egentligen berättade han att han fått tag i en julklapp som var till henne... därifrån kom vi in på att frun (M) är mycket händig och skapande. M har en blogg där hon visar sina alster. Jag gick in på bloggen och läste mig fram och kom så till ett ställe där M hade haft Lotta på besök. Via den länken dök jag så upp på din sida :) Du kanske vet vem jag talar om?!

Kramis,

cinah sa...

Halloj!
Jo denna vecka har startat såå mycket bättre =D
Var & kollade mina handleder,så nu väntar jag på rtg för att utesluta båtbensfraktur..Håller tummen att det inte är det iaf..
Annars flyter allt på bra nu,känner att energin är tillbaka =)
Sköt om dig & ha en bra avslutning på denna vecka samt en underbart härlig helg =)
Kramkram från Jämtland

Sussi sa...

Hej igen! Det var jätte länge sen jag var i blogg världen nu men tänkte att jag skulle titta in till dig igen.
Här händer det saker i ett rasande tempo, vad roligt med julmarknad - och spännande!
Vad jätte fina baby kläder du syr, som jag tittar på sånt som blev farmor i sommar. Kommer att besöka din andra blogg också såklart!
Tingeling Sussi

Södralycke sa...

Vad spännande att vara med på julmarknad, förstår att du har lite att stå i :)

Ha en skön helg kram Johanna

Ullis/Leva på landet sa...

Tack för dina värmande ord hos mig. Så kreativ du är just nu. Hoppas att det går bra för dig på marknaden.

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...