02 augusti 2010

Semestern som blev sjukledigt..

Ja, nu har jag då inte varit till läkare ännu, men min första arbetsdag borde ha varit idag, och här sitter jag bara hemma med min sjuka tå.. Börjar nog misstänka att den är bruten. Ska till läkare idag, så får vi se vad de säger.

Men på något konstigt sätt så känns det ändå som höst, fast det är precis lika mycket sommar som igår. Varmt och skönt är det ju!  Men ändå lite höst i luften. Äpplena växer och jag börjar längta efter den friska höstdoften, färgsprakande löv och att få mysa med en kopp te under en filt. Sitter nu under parasollet ute på altanen med datorn. Max leker i sandlådan. Emellanåt kommer han upp på altanen och sätter sig under mitt symaskinsbord, drar sladden från dammsugaren inifrån och leker att han sätter fast säkerhetlsbältet och kör bil. Och fortfarande åker han till mommo och moffa till Paris! Gullunge! Söta Max som har sympationt i sina fötter och ben alltid emellanåt..

Igår tillverkades det tvål här hemma hos oss! Mera om det ska ni få se och läsa en annan dag! Spännande att se slutresultatet!

Blogginspirationen är tillbaka. Syinspirationen är tillbaka. Inredningsinspirationen är tillbaka. Jobbinspirationen är också tillbaka (och har ett stort projekt att ta igång med där) men måste ju se till att jag kan gå ordentligt först..

En lilltå. Man tänker ju att vad ska man med en sån till.. Men nu vet jag hur viktig också den är!

Då jag började läsa bloggar och sakta förändra vårt hem mot den vita/lantliga stilen, så tyckte jag att lampkjolar. Nej. Så långt tänker jag inte gå.. Men nu har vi då haft en sned och söndrig lampskärm alldeles för länge. Så en morgon då Peter låg och sov, tog jag mig äntligen i kragen och sydde en ny skärm till golvlampan, som är Peters mammas gamla.

IMG_8160

En bit gammalt lakanstyg, en bit spets och lite gummiband. Eftersom den blev lite väl kort, så sydde jag fast den i lampskärmsstommen också men några glesa stygn. En annan lampkjol blev det också, men den visar jag en annan dag!

IMG_8242    

Stolen (som jag nog visat förut) är ett av mina bästa loppisfynd. Kostade hela 2 € på Emmaus! Hade ett förskräckligt rött tyg då. Mina ben är egentligen lite för korta för att sitta bekvämt i stolen, men det finns ju de som har längre ben..

Skänken i bakgrunden är min mormors gamla. Den har flyttat runt lite, och varit i sovrummet tidigare. Nu flyttade den vita skänken upp till sovrummet och den här fick komma ner i vardagsrummet igen. Och det blev nog mycket bättre så. Den var lite för stor för sovrummet.

Idag kommer syster Petra hit och tar hand om oss lite. Ska bli roligt att få henne hit, länge sedan hon varit här.

Hoppas ni har en bra vecka, och att ni som börjat jobba fortfarande kan njuta av sommaren!

Kram, Lotta

3 kommentarer:

Louise sa...

Aj då, inget vidare med tåproblem! Här har också dottern stortåproblem, stort sår som inte vill läka och aj så ont det gör ;(
Tänk jag har precis som du haft en hel del tankar då jag började läsa bloggar - om att det ska jag nu åtminstone inte ha i vårt hem...och det ska jag inte ha...men om det nu är alla vackra bloggbilder eller vad det är, för konstigt nog så har jag en hel del i alla fall som aldrig skulle kommit in i huset för bara ett halvt år sedan....dock inte ännu lampkjolar....men gamla lakan och spetsar finns redan i skåpet ;)

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Den är ju jättesöt din nya lampkjol:)

Ojdå, hoppas du får rätsida på tån!!!

Kramkram
Annica

StrandviksVillan sa...

Verkligen vacker lampkjol!!
Skåpet också!

Sköt om din tå nu!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...