04 augusti 2010

Trotsålder

IMG_8284

Min underbart ljuvliga 2,5 åring har bestämt sig för att göra livet lite besvärligt för mig just nu. Det ska bråkas om allt.. Är helt slut efter en jobbig natt. Började innan midnatt då det skett en “olycka” i sängen.. Barnet blev helt i panik då jag skulle ta bort lakanen. “De torkar nog”.. Sen var det vatten-mjölk-vatten.. Inte gå på pottan. Borde ju ha lagt på en blöja då, för några timmar senare vaknade jag i vår säng med en blöt pöl bredvid mig. Så vi fick flytta tillbaka till Max säng. Klockan var vid det här laget 4.30. Ingen av oss har sovit något desto mera sedan dess. Det sku va mjölk, vatten, plåster för att han hade ont i foten.  6.30 gav jag upp och steg upp och lagade gröt. (För att han krävde det.) Efter två skedar skulle han inte ha mera. Men med några russin på och en ilsken blick så gick ändå gröten ner. Nu är det barnprogram som gäller. Får se hur länge.. Tycker inte om det alls..

IMG_8373

Sjukledig är jag dessutom hela veckan. Var och röntgade tån igår, men får väl veta senast imorgon hur det står till med den. Sjuk och svullen är den fortfarande åtminstone.

IMG_8377

Tur att Peter kommer hem imorgon. Det börjar ta lite på nerverna att vara hemma ensam. Syster Petra var ändå här igår, och det var jätte skönt med lite sällskap! Och så bra sällskap! Petra hjälpte mig dessutom att rensa ut ur mitt klädskåp, så nu vet jag vad jag har där inför hösten! Tack ska du ha syster!

IMG_8375

Nu ska jag gå och se om jag får någon frukost i mig. Koppen och fatet är loppisfynd. Koppen har jag haft hur länge som helst. Dricker ur den endast då jag dricker kaffe ensam, men gillar den!

Ha en bra dag!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Mmmm... jobbigt vissa dagar. Som tur är inte alla dagar :)
Hos oss har vi just nu kombinationen: kille snart 4, tjej 9 och kille snart 12 - så det är minst sagt tumult här ibland. Håhåjaja... tänk innan dom alla gått inom tonåren :S
Men tänk också hur mycket glädje man får av barnen och jag är så glad över att fortfarande ha en liten som ännu vill sitta i famnen och pussas och kramas :)

Louise sa...

Oj ja...det var ju så där det kunde va ibland... Men hakan upp imorgon är det kanske en bättre dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...