10 februari 2011

Veckan som gått

Idag åkte Peter på jobb igen. Vilket betyder mera egentid för mig och oftast mera bloggande! Det blir ett lite blandat inlägg idag med lite bilder från veckan som gått.

IMG_0430

På fredag förra veckan var vi på det andra ultraljudet! Allt såg bra ut och vi fick veta att det nog minsann är en liten lillebror som bor därinne! Och den lilla övade sig på att krypa redan :)

IMG_0453

Och så var det Runebergsdagen på lördag, och det firade vi såklart med Runebergstårta!

IMG_0473

Lite fina tulpaner hittades på Bauhaus där vi var på lördag. Nya telefoner skaffade jag och Peter också till oss (okej, dom är inte våra helt egna först om två år, men ändå..) och Max lyckades få med sig tre ballonger från olika tillställningar!

IMG_0474

IMG_0433

Paketet från Shak-shuka kom äntligen och vagnprydnaden var ännu finare än vad jag väntat mig! Och sopbilen var en hit! Max sorterade, papper, metall och flaskor hela helgen!

IMG_0438

Peter kom hem tidigare förra veckan och har varit flunssig, och Max har ätit så mycket mandariner så det snart kommer ut genom öronen..

image

Projekt brashjärta påbörjades äntligen och ungefär så här långt är det kommet nu! (inte den bästa bilden..) Under nästa vecka då Peter är hemma så kommer muraren sista gången och fogar, och sen får vi brasmysa! Bra det för nu är det ju så kallt igen..

I helgen ska vi åka till Ekenäs, jag och Max. Det är lite speciellt, för mina föräldrar har satt sitt hus till försäljning och köpt en lägenhet istället. Så vi ska åka dit och se på den första gången! Spännande!

Ha det bra!

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Livet på Sjögård sa...

Härliga bilder på lilla krabaten!
Tänk, här bor jag i runebergs stad men gillar inte det minsta runebergstårtor... :)

Ullis/Leva på landet sa...

Så mysigt med en liten lillebror för Max, praktiskt också, kan ju jag säga som har tre söner ;)

Ha en fortsatt bra helg!
Kram Ullis

Mjuka sa...

Kul att max skall bli storebror!!!
Kram på dig
Malin

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Mysigt med ultraljudsbilderna:) Tänk vad kul att Max ska få ett syskon!

Kram Annica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...