06 maj 2011

Inte yngst mera!

I förrgår fick Max en liten flickkusin! Så nu är han inte yngst i släkten mera, för en liten tid! Min halvbror och hans fru blev föräldrar till en liten söt en! Väntar på att få träffa dom..

IMG_1225

Stor kusin äter rostbröd

Mitt mående har inte blivit så mycket bättre sen igår.. Idag mår jag nog så att jag hade fått stanna hemma om jag inte varit ledig.. Men det är ju skönt iallafall på det sättet att vara ledig då man är sjuk, att då behöver man inte ha dåligt samvete om man sen på eftermiddagen mitt i allt har energi och orkar göra saker :-)

Fick ändå instuvat våra kläder i garderoben igår, och vardagsrummet och sovrummet städat. Blir nog helt annorlunda än förut, men riktigt bra. Man har nog bättre översikt över kläderna i garderoben nu. Alla kläder som egentligen borde hänga, ligger på hyllorna tills vidare. Vi måste sätta upp en stång nästa vecka då Peter är hemma.

IMG_1213

Bra med en liten hjälpreda!

Sådant som inte kommer att rymmas är alla vinterkläder.. Men så behöver man kanske inte fem vinterrockar? Måste nog rensa där också.. Och nu då vi har en soffa utan förvaringsutrymme för dynor och sånt, så märkte jag hur mycket onödigt sådant vi har.. Håller på att tvätta allt nu, och så sparar vi det nödvändigaste. Väldigt sällan ändå som vi har 10 gäster i huset som behöver täcken och dynor.. En del täcken och dynor har nämligen också förvarats i det gamla skåpet.. För att inte tala om alla väskor, lakan och borddukar.. Ska nog rensa där också..

IMG_1268

Gäsp! Så här känner jag mig också nu.. Har tagit lite på krafterna med att sova dåligt en vecka nu, och Max har vaknat vid 6-7 tiden varje morgon. Och så hostan också, så är det riktigt trevligt.. För att inte tala om att hitta en bekväm ställning då magen börjar vara lite i vägen.. Men mysigt också med magen, som speciellt på kvällarna har sånt temperament!

Ha en skön fredag! (synd att fredagar inte uppskattas lika mycket sen mera då man är ledig.. )

Kram, Lotta

3 kommentarer:

Hem och Lycka sa...

Oj, inte långt kvar för dig nu, spännande!

Nej, visst är det skönt att rensa emellanåt!

kram Mia

Gardenhouse sa...

En sån städ hjälp du har!
Hoppas du känner dig bättre.
Spännande att få träffa sin lilla kusin, iväntan på lillebror...
Snyggt det blev med soffan, och vad skönt med en "riktig" garderob med storlek.
Skön helg på er,
kram Sussi

Frida sa...

Hoppas du snart mår bättre! Måste vara bra med en hjälpreda i städningen. Spännande med en liten kusin.
Tack! Jag hoppas med jag hittar en fin lägenhet.

Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Kram Frida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...