09 maj 2011

Morsdag och solsken

Igår firades morsdagen här i Finland med ett underbart väder! Natten var inget vidare, då Max slog kinden i sängkanten och nu är helt blå på ena kinden.. Så rätt trött var jag, men hade som tur besök av mor, far och Petra, så fick sova en timme på förmiddagen! Tack för det! Sen blev det New York blueberry cheesecake och så fick jag hjälp med att föra bort lite grejer och flytta på diverse hyllor och skåp.

IMG_1383

IMG_1338

På lördag var vi till Ikea (för andra gången den här veckan..) och nu äntligen unnade jag mig nya sängbord till mig och Peter. Det blev Hemnes sängbord som jag länge velat ha.. Bild kommer en annan dag. Mor och far hämtade också med sig ett fint nytt bord till köket då de kom av och an på fredag. Bild på det kommer också en annan dag! Något måste jag ju spara :-)

Just nu väntar jag så på att Peter ska komma hem på torsdag, så vi kan måla färdigt väggarna i sovrummen. Börjar känna mig redo för att börja bygga upp lillebrors säng och tvätta minikläderna :) Igår gick jag in i vecka 34 så det är inte många veckor kvar nu!

IMG_1376

Igår åkte Max och jag också för att titta på Petras nya lägenhet och den var riktigt fin och hemtrevlig! Sen gick vi på tivoli i sommarvärme! Ha en skön vecka! Får se vad vi hittar på idag!     

IMG_1342

IMG_1345

 

 

 

 

 

 

 

IMG_1367IMG_1373

Kram, Lotta

2 kommentarer:

Kamomilla sa...

Oj så fort tiden går- att du kommit så långt i graviditeten redan!

alegni sa...

det är full fart hos er, men det gäller ju att passa på så länge man orkar. snart går all (eller nästan all tid) åt till att sitta och beundra nykomlingen ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...