01 juni 2011

Nästan som Strömsö

Ja, en sån dag har vi haft idag. (Om någon inte vet så är Strömsö ett finlandssvenskt tv-program där det pysslas, snickras, fixas i trädgården och lagas god mat)

Vi har varit ute så gott som hela dagen och hängt tvätt, jag har suttit på terrassen och sytt en solhatt till Max, Peter har påbörjat ett utekök, jag och Max petade ner lite frön i jorden. Så har vi grillat och tjuvstartat att fira min födelsedag med rosa prinsesstårta! Ja, för på fredag fyller jag 30 och Peter är på jobb då..

IMG_1682

Sämre än så här kan man ju ha det. Min gamla Singer i solskenet!

IMG_1683

Det blev ett återvinningsprojekt, då bara bordsskivan får nya plankor. Allt annat är sådant som blivit över och ska såklart målas vitt. Till vänster kommer det att komma en gammal diskho (som vi hade i köket förut) med en vattenkanister med kran i zink ovanför. Den fick jag i födelsedagspresent av Peter. Lite krokar, en hylla ovanför med örter och stort utrymme att förbereda mat på.

IMG_1690

Och här är sommarpojken i sin nya solhatt! Med blåmärken och plåster. Hatten blev kanske lite stor, men då passar den säkert nästa sommar också.

IMG_1691

Och så ska man göra roliga miner såklart :-)

IMG_1697

I väntan på den goda middagen sitter Max och jag i trappan till grillterrassen och myser. Klänningen, från Lindex, fick jag också i födelsedagspresent. Passar perfekt då man är lite rund om magen, men nog också sen då man inte är det mera..

IMG_1702

Grillspett med zucchini, paprika, champinjoner, haloumi och potatis!

IMG_1710

En rosa prinsesstårta hade jag beställt och det fick jag!

IMG_1714

Fyllning av jordgubbar, limecurd, grädde och vaniljkräm. Mums!

Så var man 30 då! (nästan, två dagar kvar) Firar mera i Ekenäs sen!

Imorgon åker Peter på job och vi ska till Ekenäs en par dagar. Nästa vecka då Peter kommer hem börjar han sin semester så att han säkert är hemma då lillebror kommer! Nu är vi redan inne i juni och jag hoppas såklart på ett junibarn..

Stort har intresset för tävlingen varit! Ännu ca en dag kvar att delta! Och nu är det två t-shirts som lottas ut eftersom antalet gillare i facebookgruppen översteg 150 igår!

Ha en skön kväll! Imorgon har väl dom flesta ledigt!

Kram, Lotta

9 kommentarer:

Kamomilla sa...

Härligt Lotta! jag plockade också ut symaskinen på terassen idag och surrade på tills jag körde fast på ett problem, svor över sjuka handleder och beslöt att det nog går bättre nästa dag...

Louise sa...

Vilken härlig sommarhatt din lilla kille fick!! och tårtan ser ju väldans god ut, mums!
Inlägget under är också intressant. Såååå många fina detaljer i barnrummet och tapeten är super!

Så Vitt Jag Vet sa...

Så fin hatt du sytt åt Max.. Den har så fin passform...
Vad skönt med en verklig utedag.. Jag har stått i en svettig jumpasal och hängt upp vackra skärgårds inspirerade megateckningar... Måste säga att slutresulatet blev bra.. Nu blir det vårfest...
Ha det bra!
Kraam
Sanne

Sanna sa...

Grattis!!Vilka underbara somriga bilder!Vilken fin hatt, klänning, kaka, mage och.. :)
Ha det så bra!
Kram,S

loppan sa...

Mums för tårta, ser najs ut!!

alegni sa...

vilka härliga "strömsöbilder"! ni är så händiga båda två, och söta alla tre!
hjärtliga gratulationer på födelsedagen, lite i förskott!
kram

Tinis vita hem sa...

Grattis på födelsedagen! Barnrummet är jättemysigt, tapeten passar så bra in. Hatten du sytt är som köpt, du är nog skicklig på att sy.
Ha en skön fortsättning på sommaren!
kram Tini

Monica sa...

Fin hatt lillpojken fick, och grattis på födelsedagen !!

Ha det bra magen och du!
Monica

Livet på Vestergård sa...

Vilken härlig dag ni haft!
Grattis på födelsedagen,lite i förskott!
Kram Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...