06 juni 2011

Rostig klätterställning

Kommer ni ihåg min lavendel i de rostiga rören? Det blev några delar kvar av “brashjärtat” och de i kombination med några armeringsjärn blev en ställning som min Klematis får klättra upp på.

IMG_1780

Vattenslangen i bakgrunden kan man ju försöka ignorera :-)  

IMG_1782

Och Klematisen förstod precis att den skulle krama om armeringsjärnet! Ganska häftig växt. Man nästan ser hur den växer! Ca 15-20 cm om dagen nu!

Och nu är det sommar på riktigt! Idag har det varit kring 25 grader, vi har varit in till Åbo och lunchat med M.T, tog en sväng via jobbet och hälsade på, ett besök till Luomuidylli fanns också på programmet. Fyllde på tvättmedel och köpte espresso, grönsaksbuljong och diskmedel. Alla ekologiska såklart. Till Eurokangas var vi också och köpte lite tråd och nålar, och jordgubbar handlade vi på torget. Ett snabbt loppisbesök blev det också som resulterade i en bil till Max (ännu en..) och en somrig topp till mig. Som passar nu. Vilket är skönt.. Och en väldigt skön och trevlig dag var det!

Nu är det inte mycket kvar! 19 dagar och gick in i vecka 38 igår! Räknas alltså som fullgången nu om lillebror skulle få för sig att komma nu. Men han skulle nog kunna vänta en par veckor.. Konstigt, men jag känner mig mindre förberedd nu än vad jag var med Max. Då gick jag ju kanske och funderade mera. Nu känns det sådär som att han kommer när han kommer och det är härligt! Men jag tänker inte på det hela tiden. Nu är ju också årstiden en annan, så det finns mer att göra ute..

Max lilla simbassäng kom fram på eftermiddagen och där plaskades det en stund! Skönt! På torsdag kommer Peter hem och sen har han semester fem veckor! Hoppas det vackra vädret håller i sig!

Ha sköna somriga dagar!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Smått och gott hos Lina sa...

Visst är det härligt med sommar!! Kom precis hem från badstranden med barnen. Iofs var vattnet kallt, men det störde inte barnen :-)

Fint med rostigt i trädgården!

Kram Lina

Sara Mårtensson sa...

Vi har också riktigt härligt väder nu :-D 18 grader ute och SOL! Jag njuter allt vad jag kan. Så spännade att det är så nära nu, bebisen kan ju komma när som helst! Lycka till!

Kram Sara

Kamomilla sa...

Vad fint!!

Louise sa...

Härligt med växter som växer så att man SER det!! Hoppas ni har en fin dag!

Så Vitt Jag Vet sa...

Vädret är det ljuvligaste ,men när det är vi vandrade i skären såg vi 3 ormar, huuuu...
Ha det bra !
Kraam
Sanne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...