06 december 2011

Natursnutten på självständighetsdagen

Idag firar vi Finlands självständighetsdag! Men jag tänker inte skriva något desto mera om det.. (fast man kanske borde)

Istället vill jag gratulera Kakkakaffe som fick årets bloggpris igår, och Malin som fick priset för årets mest välskrivna blogg. Båda bloggar som jag följer med. De andra som fick pris var nya för mig, och tittade in på dom, men tror nog att jag inte börjar följa med dom ändå..

Idag ska vi fira självständighetsdag med att städa (det är ju tisdag och numera städar vi på tisdagar) och snart får vi besök av Theos gudmor (med eventuella medföljare) och planen är iallafall att vi ska baka pepparkakor. Och delarna till årets pepparkakshus.

Och så till någonting HELT annat.

Theo har inte varit så jätte förtjust i att använda napp/tutt, men passade ändå på att beställa en “natursnutt” från Ekokul då jag ändå beställde därifrån.. För att testa. Den fungerar också bra att tugga på då det kliar i tänderna kan jag konstatera efter att ha gett den till honom. Nu beställde jag visserligen en i storlek 6-12 månader, men den går nog riktigt bra redan. Jag hoppas att den här kommer att hjälpa oss lite då vi försöker sluta med nattätandet..

IMG_6370

Så här skriver de på Ekokuls sida:

Natursutten i fjärilsform är den helt naturliga nappen. Gjord av 100 procent oblekt naturgummi och stöpt i en enda form, utan lösa delar. Det innebär att det inte finns några hålrum eller skarvar där smuts kan fastna. Nappen har testats på alla upptänkliga vis och resultaten visar att den är extremt stark.
Enligt uppgift från framstående experttestare smakar den också mycket gott, på ett helt annat sätt än vanliga plastnappar.
Nappen lämnar heller inga märken efter sig i barnets ansikte som vanliga nappar kan göra. Ventilationshål förhindrar fastsugning och hjälper till att förhindra hudirritation.
Den anatomiska natursutten finns i tre storlekar; 0-6 mån, 6-12 mån och från 12 mån och uppåt.
Om du köper NATURSUTTEN napp undviker du onödiga färgämnen, cancerframkallande ämnen, hormonstörande ämnen, kemiska mjukgörare, parabener, PVC och ftalater.
NATURSUTTEN sägs vara Danmarks mest grundligt testade napp. Natursutten nappar uppfyller alla krav i enlighet med EN1400. Anvisningar för användning finns i förpackningen. Tillverkad av naturlatex gummi.

image

bild: Ekokul

Ha en bra dag!

Kram, Lotta

1 kommentar:

StrandviksVillan sa...

Vilka ögon!!

Kul grej den där sutten :) Hoppas den funkar bra för Theo!

Trevlig självständighet!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...