09 december 2011

Se det snöar!

Och nu är det faktiskt på riktigt! Lite slask har det kommit några dagar, men idag kommer här den första riktiga snön. Får se hur länge det varar..

IMG_6522

I morse var det Theos 5-månaders rådgivning. Tillväxten har inte varit så jättestor, men helt ok ändå för en bebis som bara ammas. (Fast jag nog vet att det finns bebisar som bara ammas som ändå är mycket större..) Men såna här är nu våra pojkar. Max var också ganska liten av sig.

I natt har Theo ätit fem gånger.. börjar ta på krafterna. På rådgivningen gav de rådet att han kanske kunde flytta till eget rum. Eller till Max rum skulle det ju bli.. Då kanske jag inte skulle vakna genast och mata och han skulle kanske också sova mera ostört. Läggningen på kvällarna skulle ju nog också gå mycket lättare speciellt de veckor som Peter är på jobb, eftersom Max vill att man sitter utanför hans rum tills han somnar.. Vi ska se om vi får det gjort idag.. Och om det hjälper..

Igår fick Theo potatis för andra gången och det gick redan mycket bättre. 1/3 potatis gick ner utan desto större problem. Vi fortsätter så!

Nu ska vi iväg och se om vi hittar en dörr till glasverandan. Alltså mellan hallen och glasverandan. För den som finns där nu är jätte otät. Vi beställde egentligen en från en butik för länge sen, men vi har varit där och frågat många gånger och bett dem ringa, men inte fått något svar. Så vi skippar den dörren nu.. Och hoppas att den inte kommer sen mitt i allt då vi har en annan.. Vi har alltså inte officiellt beställt den och inte betalat den såklart. Senast vi var där så verkade det som om butiken höll på att stänga, så kanske de inte finns kvar mera heller..

Ha en skön helg!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

alegni sa...

dålig stil av dörrfirman att inte fixa fram dörren som de lovat!
jag tycker du ska låta theo sova i annat rum så fort som möjligt. åtminstone hos oss blev nätterna lugnare på det viset.
grymt söta är de, sönerna dina. även om det är tungt när de är så där små, hoppas jag du hinner njuta av tiden också. tiden går ändå så fort. jag får ont i hjärtat när jag tänker på hur snabbt åren svischat förbi...
skön helg!
kram

Livet på Vestergård sa...

Hoppas att du får en lugn natt!
Kram Kicki

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...