11 december 2011

Tredje advent

Idag har vi tänt det tredje ljuset i adventsstaken! Kan inte förstå att det är nu redan.. det var ju just augusti..

IMG_6540IMG_6539

På fredagen åkte vi  och köpte en dörr som kommer redan imorgon. Vi har alltså väntat helt i onödan på den förra.. Men det kommer nog att bli riktigt bra! Blev en vit med fönster. Dörren kommer alltså mellan glasverandan och hallen. Och orsaken till att vi byter dörr här är alltså den att dörren som är där nu inte är isolerad nästan alls och det drar iskallt på  vintern och blir iskallt i hallen. Vi hoppas också på att få den installerad redan imorgon.

image

Vi flyttade Theo till Max rum på fredagen och nu har han sovit där två nätter. Och det har gått mycket bättre! Han har “bara” ätit två gånger båda nätterna! Så råkade jag in på en sida som diskuterade feng shui i barnrum, och läste att man inte ska ha något ovanför barnets säng, för att det undermedvetet kan kännas hotfullt då barnet sover. Och då kom jag på att vi satte upp en hylla ovanför Theos säng ungefär  då han var tre månader. Och det var ungefär då han började sova dåligt.. Intressant det där.. Nu har vi bara en mobil i fotändan och funderar på att ta bort den också..

Regn och rusk och slask har det varit hela helgen, vilket betyder att jag inte tagit ett enda foto fast jag träffat en massa trevliga människor på flera fina ställen! Vi vågade oss till Pargas på julmarknad igår och där träffade vi bl.a. Kamomilla. Blev inget annat köpt än paraplyer från Tiimari, då vi glömt våra hemma och det regnade.. Även om jag såg mycket fint som jag gärna köpt..

På kvällen var det dags för den traditionella julmiddagen med mina gamla vänner. Fjärde gången vi träffas  så här före jul, och det är alltid lika trevligt! Men det här var nog ändå den trevligaste julmiddagen hittills med god mat, roligt sällskap och intressanta diskussioner!

Idag har jag varit lite trött efter gårdagen, men blev upplivad då tre av mina gamla klasskamrater kom till oss på julträff. En massa gott proppade man i sig, och trevligt hade vi! (som vanligt!) Nuförtiden är det sällan bara vi som träffas, då nästan alltid män och barn också är med. Och barnen är fem stycken vid det här laget. (Eller sju egentligen men två av dom är så gamla att de sällan är med) Det är roligt att vi håller ihop fortfarande fast umgänget ändrat form sen vi lärde känna varandra.

Nu ska det bli skönt att avsluta den här veckan med en varm och avkopplande bastu!

Kram, Lotta

1 kommentar:

Frida sa...

Ja tiden går verkligen fort. Vilken snygg dörr ni har beställt, hoppas ni blir nöjda med den!
Önskar dig en trevlig vecka!
Kram Frida

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...