18 januari 2012

Max 4 år!

Idag fyller min lilla Max (som inte är så liten mera) 4 år! För fyra år sedan hade jag haft värkar redan sen fyra på morgonen ungefär. Klockan 21.14 föddes han. Vårt första barn!Mycket har hänt sen dess. Vi har firat 1-års dag, 2-årsdag och 3-års dag. Många fina år och många fina år framför oss! Finaste Max! Vi älskar dig!

GRATTIS

Födelsedagsbarnet är nu i klubben. De hade utomhusaktivitet på programmet idag och vilket perfekt väder till det. Passligt med snö och ca –4 grader. Om nu vinter någonsin ska vara passligt så ska det vara så här tycker jag. Men det sved nog i mammahjärtat då Max, som först var så ivrig, inte alls ville att jag skulle åka därifrån.. Helt lugnt var det, men han satt ensam på trappan och såg ledsen ut.. På sin födelsedag.. Men det blir nog bra, och då han kommer hem ska han få några presenter till. Han fick några redan i morse.

På söndag har vi kalas med buller och bång! Om någon som är på väg på kalaset och funderar på någon eventuell present, så kan jag tipsa om att det på Casagrande i Åbo fanns en fin doktorsväska i metall, med termometrar och saker i trä. Den var fin! Där fanns också en söt blåprickig porslinservice i en blårutig kappsäck. Lego går också alltid hem såklart. Några tips. Sådär. (om någon också vill glädja mamman och pappan.)

Nu ska jag njuta av en tyst och lugn stund då sakerna förblir där man sätter dom. Theo sover. Jag ska äta frukost. Det hann jag inte med i morse.

5 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Grattis till Max och även er föräldrar för att ni har en liten/stor Max ;)

Smått och gott hos Lina sa...

Grattis Max!
Tänk vilken bra dagbok bloggen är, kul att se tillbaka på gamla inläggen.

Kram Lina

Livet på Vestergård sa...

Grattis till Max! Hoppas att han hade en fin dag på klubben i alla fall.
Bra ide´med önskelista på nätet så gratulanterna får lite tips :)
Ha en fin dag ! Kram Kicki

Petra sa...

Stor grattiskram till världens bästa Max! Jag försökte ringa dig, men du svarade inte, men jag skulle ju ändå inte ha kunnat gratta Max om han var i klubben :)

alegni sa...

det är fina pojkar som föds i mitten av januari! *vet*
grattis till ert födelsedagsbarn!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...