09 januari 2012

Motgångar

Okej inga jätte farliga saker, men tycker faktiskt att det börjar bli dags för lite positiva nyheter nu..

Vi har ännu inte fått  värmestystemet att fungera. Vårt “fall” är högt uppe på firmans prioriteringslista, men de  i sin tur försöker febrilt få tag på importören för att få tag på någon som kan säga något. Det börjar räcka nu, speciellt då det varit så kallt.. Vi eldar och har extra batterier, men t.ex. i källaren är det jättekallt. I syrummet var det åtta grader igår kväll. Sydde ändå några sömmar där på en av mina maskiner. De två andra flyttade jag upp till vardagsrummet.

På tal om sy. En annan motgång. Blev kontaktad av en dam i höstas som skulle öppna en butik som säljer barnkläder och tillbehör vid årsskiftet. Fick en beställning på vad hon ville sälja för inspiration M produkter och har nu gått och väntat på att hon skulle få mera vetskap om pengar och sånt. Nu visade det sig att de haft problem med det ekonomiska och inte kommer att öppna heller.. Vilket betyder att jag har tillverkat mössor och vantar helt i onödan. Så, de finns till salu på inspiration M shop. Synd när det går så här, men vad kan man. Nästa gång jag får frågan om att tillverka till butik tänker jag inte börja sy förrän det är säkert att jag får det sålt..

Och så ser det ut som att det kanske inte blir något växthus i år heller.. Jag hade kommit över ett gäng fönster helt gratis, som vi tänkt bygga ett växthus av, och trodde att allt var klart. Men  vi borde tydligen ha rusat efter fönstren (trodde vi kommit överens om att det inte var så bråttom..) så de hade förts bort redan.. Så surt.. Hade redan fått med Peter på noterna. Han satt redan och Googlade växthus på nätet..

hopp

Så här positiv försöker jag vara..

Och så var vi till rådgivningen med Theo i morse. Och han har inte vuxit så mycket fast han ätit “riktig” mat nu i en månad. Vikt hade det nog kommit en del, men han är en liten korting. Inget farligt, men då de nu ska dra fram sina kurvor så börjar man ju fundera..

Peter sitter för tillfället och väntar på att bilen ska bli färdig från service. Väntar bara att där också ska vara något större fel..

Och så fick vi en offert på ett arbete som vi borde göra här hemma som var mycket dyrare än vad vi trott.. Så nu vet vi inte hur vi ska göra..

Så lite positiva nyheter nu tack. Har varit så megapositiv nu de senaste två veckorna, men snart tar det positiva i mig slut..

Men jag försöker. Vi är iallafall alla friska och mår bra. Men något roligt skulle nog  gärna få hända nu snart..

lottasnö

Kram, Lotta

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

För det första: Jaa! Att vara friska och ha varandra är det bästa!
För det andra: S**t i rådgivningens kurvor!! Om han gått upp i vikt så är det inget att oroa sig över. Det är ofta så att antingen kommer det längd eller vikt. Och när barnen börjar röra på sig mera så förbrukar dom så mycket så vikten brukar stanna ett tag. Det är åtminstone mina erfarenheter :)

För det tredje: Jaaa - nu börjar det nog vara dags för trevligheter för er!! Håller tummarna!

Petra sa...

Voi Lotta, förstår att det nu inte känns kul och att ni verkligen behöver lite glada nyheter! Du har kämpat på jättebra, och mamma har sagt flera gånger att hon är så imponerad över hur lugn du är och att du orkar så bra! Håller tummarna hååårt att det snart kommer trevliga nyheter! Vad trist med försäljningen!
Många pussar och kramar från lillasyster!

Livingroom sa...

Oj då vad ni prövas...!
Viktkurvan är absolut iget som du behöver vara orolig över. Som barnskötare(och 3-barnsmamma) kan jag berätta att det viktigaste är att han växer enligt sin egen kurva. Alla växer vi ju olika och viktigast är att han följer sin egen kurva. Har står ju inte stilla så...
Jäkla med fönstren, verkligt synd. Skulle blivit så fint. men håll utkik på Huuto.net - ibland säljs det bort just såna högar med fönster till ett bra pris..
Stå ut - det blir nog ljusare tider...Kram

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...