07 januari 2012

Året som gått - 2011

Januari

image

Februari

image

Mars

  • Jag och Peter åkte till Rom och mamma och pappa sålde huset och köpte lägenhet.

image

April

image

Maj

image

imageimage

Juni

Juli

image

Augusti

  • Min farmor åkte till farfar i himlen och min dator sa upp kontraktet. Vardagen började lugna ner sig lite. Max började i klubben och vi åkte till Vimmerby (som jag tydligen missat att göra ett inlägg om..?) och hälsade på Maria.

IMG_2990IMG_3004IMG_3025IMG_3110

September

DSC_0035

IMG_3670

IMG_3673

Oktober

IMG_4255IMG_4261IMG_4302IMG_4885 (2)IMG_5197IMG_5482

November

IMG_5955IMG_5959 (2)IMG_6101IMG_6183IMG_6190IMG_6191

December

  • Vi åkte till Stockholm, (är helt säker på att jag gjorde ett inlägg om det men hittar det inte..) fick en ny dörr, började planera stora renoveringar, firade jul. Den stora annandagsstormen resulterade i ingen el i fem dagar..

IMG_6363IMG_6612

IMG_7152

I det stora hela har det varit ett bra år! Hoppas att år 2012 blir ett minst lika bra år och bl.a. följande ska/hoppas jag att ska hända:

  • Max fyller 4 år! (18.1.2012)
  • Vi renoverar i mellanvåningen (öppnar nya dörrar, bygger väggar, tar fram trägolv, flyttar upp syrummet)
  • Kanske vi sätter in en vedspis i köket..
  • Vi åker till Umeå och hälsar på Maria och Simon (troligtvis vid månadsskiftet mars-april)
  • Vi får det sista färdigt i källaren (lite smått där som blivit på hälft)
  • Jag syr de flesta kläder till barnen och mig själv och får passligt många beställningar
  • Min föräldraledighet tar slut och jag blir vårdledig (i april)
  • Vi njuter av våren!
  • Vi börjar planera/bygger växthus
  • Theo fyller 1 år! (3.7.2012)
  • Vi njuter av sommaren!
  • Förhoppningsvis går det ihop ekonomiskt så att jag kan stanna hemma med barnen åtminstone till slutet av det här året.
  • Vi njuter av hösten!
  • Vi njuter av vintern och julen! (och hoppas på lite mera snö än i fjol.. fast inte för mycket…)

(p.s har lagt upp lite mössor och vantar i inspiration M shop. Hjälp mig gärna att bli av med dom..)

Kram, Lotta

4 kommentarer:

Så Vitt Jag Vet sa...

Oj Lotta vilka otroligt vackra foton du har i din årskrönika.. Tapeten i ert sovrum är så härlig...
Vet du dina barn är födda nästan samma dag som mina ,bara några år tionden skiljer dem åt... Vår Linus 2.7
och Linn 20.1...
Ha de bra och hoppas att många av dina projekt förverkligas !
Kraam
Sanne

Louise sa...

tack för den årskrönikan. Roligt när mycket liksom verkar bekant...ja bekant på så sätt att man ju följt din blogg hela året ;) ha det gott!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättehärligt skriven krönika. Och många härliga bilder bjuder du på oxå!

Kram Annica

Monica sa...

Den var rolig att läsa :)
Du har ett vackert och hemtrevligt hem och sååå söta pojkar.

Ha det bra
Monica

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...