21 mars 2012

En vecka igen

Så har det gått en vecka igen. En “Peter hemma” vecka alltså. Nu har han ju varit två dagar på kurs och det har känts riktigt konstigt att han har åkt iväg på morgonen och kommit tillbaka på eftermiddagen. Är det så här det känns för “vanliga” familjer? Ganska trevligt tycker jag att det var. Synd bara att två av hans hemmadagar gick åt till det..

IMG_9478

Imorgon flyr vi till Ekenäs. Inte för att det nu egentligen är någonting att fly från här. Tvärtom. Jag har mycket att göra med inspiration M, men kan vara lite skönt att få lite paus och distans från det också.. Dessutom strular min vanliga symaskin. Pedalen fungerar bara emellanåt. Men jag ska få mammas gamla och den är bra!

IMG_9477

Idag då jag förde Max till klubben hade jag för en gångs skull med mig kameran. Lite intressantare att fota nu igen då det inte bara är vitt ute mera. Solen värmde så skönt och fåglarna kvittrade! Härligt!

IMG_9480

Nästa vecka då Peter är hemma ska vi ut och resa lite. Vi ska åka till Umeå och hälsa på Maria och Simon (kanske jag skrev det redan, men väntar så på det!) . Vi åker via Vasa och passar på att träffa lite släktingar där på vägen. Trevligt det också!

IMG_9479

Under veckan som kommer hoppas jag på att fynda lite på loppis i Ekenäs, träffa lite folk och kanske (hoppeligen) få med mig en person från Ekenäs. Och fortsätta pyssla och greja här hemma!

Det var inte så mycket färg i det här inlägget, men jag sparar explosionen tills jag fått syrummet helt färdigt..

Ha en trevlig kväll!

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...