12 mars 2012

Full rulle

Det är full rulle här hemma nu. Förutom att jag försöker ordna upp efter renoveringen, och försöka hålla någon slags grundordning så är Theo så aktiv och rörlig nuförtiden att man verkligen får stå i. Han stoppar ALLT i munnen som han ser. Och då menar jag verkligen allt. Har plockat ut en hårtuss som han hittat i duschen, myror (Ett vårtecken. Dom flyttar in i källaren då.), sågspån som han hittade på i ett hörn, för att inte tala om små legobitar och smulor som han hittar på golvet. Så man borde dammsuga en gång om dagen. Minst.

Men det gör jag inte.. Där tar orken slut..

Så klättrar han upp och stå mot det mesta och ramlar omkull flera gånger dagligen. Minns inte riktigt, men kan inte minnas att det var riktigt så här med Max. Matstolen är också en livsfarlig plats då han stiger upp och stå i den.

Och så tränger han sig in på ställen där han inte kan komma ut.

För övrigt en ganska gnällig period just nu, och igår började vi dagen klockan fem. Tror det är lite tänder på gång. Men annars sover han bra på nätterna fast morgnarna börjar ganska tidigt för det mesta. Och det är underbart.

Men jag vet ju att det är övergående. Alltihop. Stoppandet av saker i munnen, fallandet, klättrandet och förmodligen också sovandet. Periodvis iallafall..

IMG_9258

Eftersom jag nu inser att det kommer att ta en tid innan här ser ut som jag vill, så bjuder jag nu ändå (fast jag inte skulle..) på några bilder som visar lite mera av vardagsrummet. Den här bilden är tagen från den nya dörröppningen. Halvmånebordet ska inte stå där.

IMG_9253

Och den här bilder är tagen från syrummets dörr.

IMG_9271

Och här är mina klätterapor.

IMG_9255

Och denna bild är taget från syrummets dörröppning mot den nya dörröppningen.

IMG_9256

Och denna bild tagen mot den nya väggen från den nya dörröppningen.

Hängde ni alls med?

Som sagt. Mera bilder kommer. Sen någon gång..

Jag inledde egentligen denna måndagsförmiddag med att städa och var riktigt igång. Men så vaknade Theo från sin första dagssömn efter en halv timme.. Så jag kom inte så långt. Han tycker nämligen inte om dammsugaren just nu.. Får fortsätta senare.

Idag får jag sykompis besök, så kanske Theo var snäll och tänkte att han ska sova då istället..

Ha en skön vecka! Det blir vår nu hörni!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Unknown sa...

Hej! Jag heter Joanna och är 24 år och när jag var 14 år så fick jag diagnosen Aspergers syndrom och nu bloggar jag öppen hjärtat om livet med diagnoser för att samhället ska få mer insikt och förståelse för hur det är att leva med ett dolt funktionshinder och att alla är lika värda trots bakgrund eller diagnos:)
Så besök gärna min blogg:)
Kram

Ps. Har massa tävlingar med fina prisen och även en dagens blogg tävling varje dag där du har chansen att bli länkad inför mina 400-600 unika läsare dag så passa på att anmäla dig:)

Louise sa...

Vilken härlig taklampa ni har med hiss och allt! Gillar!!

Kamomilla sa...

Jag kan tänka mig att det är full rulle.

Kamomilla sa...

Golvet är förresten superfint!!

Helena, Craft and Creativity sa...

Vad fint ni har det, härligt trägolv! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...