08 augusti 2012

Det var en gång..

ett 1-års kalas. I mitt huvud hade jag målat upp en bild där vi och våra närmaste skulle fira Theo utomhus. För sannolikheten att det skulle vara vackert väder var ganska stor. Gästerna skulle få sitta var dom ville och förse sig från ett bord med godsaker. Bordet skulle ha en prickig duk och jag skulle sy vimplar och göra vindsnurror och solen skulle värma oss och alla skulle vara glada.

IMG_2462

Men så råkade det ju vara en regnig dag som så många andra den här sommaren.. så vi fick snällt sitta inne! Lite trångt blev det ju, men det blev bra ändå.

IMG_2464

Vi bjöd på jordgubbstårta, cupcakes, kolasnitter och foccaccia.

IMG_2467

Blev alldeles för mycket kolhydrater.. men gott var det!

IMG_2483

Theo fick fina presenter! Många böcker, kärl, klossar, lite kläder och en badrock.

IMG_2489

Theo fick nöja sig med lite grädde, jordgubbe och majskrokar.. Ser ingen orsak att stoppa tårta i en 1-åring..

IMG_2492

Stora lilla pojken!

Imorgon är Peters första semester slut.. och vi har alla (förutom han – tillsvidare) gått och blivit lite småflunssiga.. Väldigt typiskt. Men vi tar det lugnt här hemma bara. Jag syr såklart då jag får tid och har ork. Finns mycket att göra med inspiration M. Har fått en del städat men ännu finns det kvar. Planerar lite småfix här hemma och nästa vecka börjar Max faktiskt klubben igen. Lite vardag. Sen kommer Peter hem och har tre veckor semester till. Kanske det blir växthus då.. Det har nämligen inte ännu blivit av..

Och då hösten kommer så får jag lust att skaffa en massa grejer.. vill ha en H2O mopp (!!), ett nytt objektiv, några böcker (har lååååååååång lista på adlibris. Bara att vänta på julen alltså..

Ha det bra!

Kram, Lotta

3 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

Grattis till stora lilla pojken!! :)
Såg riktigt trevligt ut ert kalasbord.
Hihihi, du har rätt i att vi borde ha kalas här nu då jag bakat bullar, men dom har nog åtgång ändå med flera barn och deras kompisar :)

Jag hade också fantiserat om sena utesittarkvällar med gäster, men... hoppas nästa sommar blir bättre. Känns verkligen som att ha höstlov nu, mera än sommarsemester. Nåja, jag tar tillvara alla solstunder och ledigt är ändå ledigt ;)

StrandviksVillan sa...

Just ja - skulle ju också berätta att jag har en sån där mopp (fast annat märke) och visst blir det rent!! Men lite tung är den och jobbigt med sladden... jag använder inte den varje gång, men när jag vill "storstäda", annars tar jag mikrofibermoppen från sini.

Elin sa...

Vilket underbart fika ni såg ut att ha!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...