09 augusti 2012

Viaplay

Jag är ju Buzzador som ni kanske vet. Vilket innebär att jag får prova olika produkter och ibland dela ut prov. Nu fick jag inbjudan till att prova Viaplay. (texten nedan kommer från Buzzadors hemsida)

Viaplay är Skandinaviens ledande online-tjänst för TV-program, filmer och sportevent. Med Viaplay kan du följa dina favoriter när du vill och var du än är. Utöver Finland finns företaget även i Sverige, Norge, Danmark och Ryssland.

I början av juni lanserade Viaplay en egen app för iPad, iPhone och iPod Touch. Du ska ta del av Viaplays utbud under sommaren - precis när det passar dig som bäst!

Vad erbjuder Viaplay och Vad kostar Viaplay?

Viaplay är en så kallad SVOD-service (Subscription Video-On-Demand). Genom att betala en fast månadsavgift får du obegränsat se på dina favoriter.
Viaplay har kontrakt med olika filmstudior och rättighetsägare till olika sportevenemang. Detta skiljer Viaplay från andra aktörer som hyr ut filmer online då du kan titta på flera filmer och tv-program samtidigt. Samma inloggningsuppgifter fungerar lika bra i din smartphone, läsplatta eller Smart TV.

Tre paket för olika behov:

  • TV (3,95 €/mån) - Nya kunder får testa paketet gratis i en månad! Paketet inkluderar hundratals TV-program varav en del har finska undertexter, andra visas endast på sitt ursprungsspråk. Utbudet innehåller bland annat serier från Warner TV.
  • TV+Film (9,95 €/mån) - Nya kunder får testa paketet gratis i en månad! TV+Film-paketet inkluderar utbudet från TV-paketet samt cirka 1500 filmer, allt från klassiker till nyheter.
  • TV+Film+Sport (16,95 €/mån) - TV+Film+Sportpaketet inkluderar allt ovan, men även tillgång till alla NHL-matcher och NHL GameCenter. På GCL kan man kolla på 4 olika matcher samtidigt samt se dem också i efterhand.

På Viaplay går det även bra att hyra filmer som inte är en del av några paket. Under 24 timmars tid går det bra att titta på filmer om och om igen. Hyrfilmerna betalas direkt med kreditkort, priserna börjar från 0,90 €/ st.

Okej. Nu blev det ju nog så att jag inte har sett på så mycket.. försökte en par gånger men det bara laddade och kom inte igång.. Sen tycker jag att tidpunkten – sommaren - var mycket dålig. Och sen så får ALLA en månad gratis som ny kund.. Så två månader gratis är kanske inte så lockande som Buzzador. Sen är det ju så att jag inte tittar så mycket på tv heller annars. Har så mycket annat att göra.

Men skulle man tycka om att titta mycket på tv och film så är det säkert bra och ganska billigt. Inte de helt nyaste filmerna, men jag har iallafall många som jag aldrig sett.. Har inte ännu bestämt mig om jag ska fortsätta eller inte efter att de två månaderna tagit slut.. Får se..

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...