30 december 2012

Årskrönika 2012

Så är detta år snart slut. För ett år sedan satt vi utan el efter stormen. Och inte är det ju så länge sen. Det här året har gått fort, varit intensivt på många sätt, men ändå lunkat framåt med lugnt tempo.

Januari

I januari firade vi Max 4-års dag, jag köpte mycket tulpaner, vi väntade på besked om vårt värmesystem, gick på massage och Les Miserables, började med den stora renoveringen, ställde till med ännu mera kaos. Theo blev 6 månader och allt var väl för övrigt ganska bra.

Februari

I februari fortsatte vi med renoveringen. Slipade golv och fick världens största elräkning.. Vi fick ett fungerande  värmesystem, firade fastlagstisdag, var förkylda och magsjuka. (Men det galnaste är nu då jag går igenom bloggen ett år tillbaka, så börjar det nästan klia lite i fingrarna.. vad ska vi renovera härnäst? Man är nog lite galen..)

Mars

I mars blev vi äntligen färdiga med renoveringen. Theo inledde sin rörliga fas, lärde sig krypa och var överallt. Jag var trött efter renoveringen och det var tidiga morgnar. Och så åkte vi till Umeå och hälsade på Maria, Simon och magen. (Och nu då jag tittar på mars-inläggen inser jag ju att det är v ä l d i g t  länge till våren ännu..)

April

Vi började april i Umeå. Det var nästan vår då vi kom dit, och så blev det plötsligt vinter igen, vi firade påsk i Ekenäs, började samla material till växthuset, det började bli vår, det märktes på min shoppingiver.. och så firade vi en lugn Valborg. Och jag sydde. inspiration M började växa lite.

Maj

Vi fixade på väggarna i köket, fick vedspisen murad, gick på bröllop och njöt av att det äntligen var vår.

Juni

I juni flöt livet på. Det var midsommar, medeltidsmarknad och snart sommar.

Juli

Theo fyllde ett år på landet. Max och jag bråkade en del. Det var sommar, men inte så varmt.

Augusti

I augusti hade vi Theos 1-års kalas, kräftfest, åkte till Stockholm på en trevlig resa.

September

I september kom vi äntligen igång med växthusbygget, rörde oss en del i Åbo och på loppisar. Och så föddes kusin Malte i Umeå!

Oktober

Vi fortsatte med växthuset, skaffade klädskåp och njöt av brasan. Den första snön kom och vi tog julkortsbilderna. I oktober.

November

Jag och Petra åkte till Umeå och hälsade på Maria och den lilla nya! Theo fortsatte att klättra..

December

I december lyssnade jag på julmusik stup i kvarten, eldade och njöt, firade självständighetsdag,firade en fin jul med familjen. Med minimalt kolhydrater. Nöjd.

Och så har jag ju sytt mest hela tiden.

Så här många är vi nu! Bilden tog vi på juldagen då vi alla var samlade. Alla i min familj alltså med partners och barn. 14 är vi nu.

family

Ids inte sätta in några fler bilder här nu från det gångna året, går bra att klicka in sig på månaderna om det finns intresse att se mera bilder och läsa mera.

Önskar ett riktigt gott nytt år 2012!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...