03 december 2012

Julradio

Jag upptäckte idag att det finns en kanal på radion som bara spelar julmusik. Det är kanske inte mina favoritlåtar alla gånger, men där spelas musik både på svenska, finska och engelska. Åtminstone. Blev så trött på x3m i morse..

IMG_4750

Det blev lite sen läggning, då vi lyssnade på radion då barnen åt kvällsmål. Jag tände lite ljus, och sen ville Max att jag skulle släcka lampan. Så kom det “O Helga natt” och så var vi plötsligt i kyrkan och lyssnade på presidentmusik tyckte Max.. Sen kom det “Santa Claus is coming to town” Max tyckte att det var ännu bättre än Gangnam style.. Så dansade vi såklart.

IMG_4754

Det är det som är så roligt. Visst är det jobbigt ibland, men vi har också väldigt roligt! Det är dom roliga stunderna som gör att vardagen inte blir så lång. Och Theo har mitt i allt blivit lite större. Idag. Plötsligt. Hoppas han blir lite förståndigare också och skulle sluta med det där klättrandet och nedrivandet av saker också snart..

IMG_4760

Idag har vi varit hem till en av Max klubbkompisar och igår hade vi besök av Fante och barnen. Riktigt roligt att det börjar finnas flera familjer som vi träffar regelbundet! Var inte så precis då Max var liten.. Och imorgon är det dags för familjecafé igen. Måste gå och rota fram motorvärmaren nu så vi kommer iväg imorgon… Lite  varmare tyckte jag att det skulle bli om några dagar iallafall..

Kram, Lotta

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...