14 februari 2013

Färgtema–gult

Gult är inte egentligen alls min färg tänkte jag. Jag har inte heller många gula saker. Men gul är en glad färg. En solig färg. Och glädje och sol behövs verkligen denna kalla årstid. Därför valde jag gult i dagens torsdagstema, färgtema, i mitt andra bidrag till ansökan om att få bli medlem i Fabriken. Mitt första bidrag kan beskådas här. Och efter att ha tagit en rundtur med “gulögonen” på så hittade jag ju faktiskt en del :-) ! Och glad blir jag iallafall!

IMG_6503IMG_6693IMG_6695IMG_6703IMG_6717IMG_6720IMG_6725

IMG_6751     Gult är inte fult   IMG_6729IMG_6706

På bilderna kan ni se följande: Gula tulpaner, gula bananer, gula plastörhängen, min gula (vid det här laget ganska slitna) väska som jag köpte i Malmö, min gula “roskis” som jag har i syrummet, gul tråd, gult proslinsunderlägg i form av en fisk och två gula plasthalsband!

Ha en trevlig och solig fortsättning på alla hjärtans dag! Här är det fruktansvärt grått men hoppas detta gula inlägg kan locka fram solen :-)

Kram, Lotta

6 kommentarer:

Maria sa...

Härligt! Man blir riktigt pigg av gul!

Maria sa...

Nu skrev jag förstår kommentaren med länk till min famla blogg, här kommer den nya länken.

Maria sa...

förstås...och gamla...skulle det stå =)

Nya Anno 1900 sa...

Jag var här inne förra veckan och är mycket imponerad av vilken duktig fotograf du är! Dina bilder är helt fantastiska. En mycket behaglig blogg. Lägger till på min följ-lista (har en egen i favoriter)

Johanna / Fru form o fix sa...

Man blir verkligen glad av gult, det piggar upp och liksom lyser av värme. Fint!

en matsked grejer sa...

Måste så sakteliga erkänna att jag gillar gult vilket jag har förnekat under lång tid. Men gult ÄR kul och man blir glas av det. Hepp, man måste ju kunna ändra sig!

Kul att du hittade mig, så hittade jag dig :)
Ha en fin helg!
Cecilia

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...