15 februari 2013

Loppisfredag

Idag var vi på loppis och vilken loppis sen! Den största jag någonsin besökt tror jag. Den tog liksom aldrig slut. Hall efter hall med fina möbler, mattor, tavlor, lampor, sportredskap och en massa hyllor med en massa grejer! Och riktigt fina grejer. Gjorde några riktiga fynd. Inte några stora saker men lite smått. Slutade lite snopet då en grej jag trodde kostade 1 € egentligen kostade 11 €.. Det var en vacker plåtask men inget jag på det sättet behövde, så den lämnade jag där. Blev också lite fundersam över slutsumman då jag inte tyckte att något jag plockat på mig kostade så mycket.. Inte var det helt gratis grejer, men en par grejer som jag länge letat efter. Bl.a. en plättpanna i gjutjärn! 6 € gav jag för den. Har länge sökt en, då här bor två plättmonster i det här huset. Vi har en vanlig, men allt blir nog godare i gjutjärnspanna :-)

Försökte att inte tänka att jag inte borde köpa den här gången.. Och en del onödigt kanske det blev, men jag försöker också tänka att det är helt för min egen skull jag gör detta (konsumerar mindre) och inte för någon annan. (okej, miljön och så, men loppis är loppis)

Här kommer några telefonbilder :-)

IMG_4289 IMG_4290

En MASSA tryckbokstäver.. hittade inget pris på den här, och hade ju verkligen inte behövt hela (eller velat ha..) utan bara några bokstäver :-) Möbeln till höger hade jag gärna tagit hem till oss. Lite trevlig färg och nya knoppar så.. Den fina gula soffan där bakom missade jag helt.. Hade gärna tittat närmare på den..

IMG_4291 IMG_4292

Massor med möbler! Och detta var bara en liten liten del.. Och den fina fina spjälsängen hade jag gärna köpt. Synd bara att Theo snart vuxit ur sin.

 IMG_4293 IMG_4294

Här fanns en del för den som gillar att sticka.. Och den gula tuppen (hade gulögonen på mig..) var ju fin, men fick stanna kvar..

 IMG_4295 Loppisfredag

Förutom plättpannan, hittade jag ett fint gammalt paraply, tre (!) skarfar, ett långlinne, en terrakottakruka, en ljusstake i trä, en liten kvarn (till min samling) en rödvitprickig plåtburk, en likadan emaljskål som jag har från förr, vattenfärger och Max hittade den där lastbilen som Blixten McQueen åker i :-) Riktigt lyckat alltså! Men nog ska jag nog hålla mig från loppisar resten av månaden. Försöka iallafall..

Efter loppisbesöket, åkte vi hem till Petra och åt en trevlig och god middag! Theo rev ju såklart ner det mesta (försökte iallafall) men Max var ganska lugn för han blev lite snuvig i sin tur idag.. Nu hoppas jag på en bra natt! Imorgon ska jag visa några av loppisfynden lite närmare.

Kram, Lotta

2 kommentarer:

alegni sa...

Tack för tipset och ha en trevlig helg!
Kram

Nya Anno 1900 sa...

Aaaaah, vilket paradis. Vilken tur att det går att skylla på att man är miljömedveten och sånt där :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...