27 mars 2013

Glad påsk!

Tja, inte har det blivit mycket bloggat på sistone. Väntar på våren och inspirationen. Inte har jag just något nytt att visa heller här hemma. Dagarna går fort och fylls med att ta hand om barn och hus och resten av tiden går till syjobb.  Hemskt mycket annat hinner jag inte med just nu. Tyvärr. Men försöker ju få in lite träffar med vänner nu och då också. Som förra helgen då Max gudmor var här. Jätte länge sen vi sågs, men känns alltid som att det var igår :-)

IMG_7560  IMG_7553IMG_7551  IMG_7557

Kom ihåg att ta fram den här gamla påskduken för en gång skull. Vanligtvis brukar den komma fram i misstag då påsken är över.

Men nu väntar jag ändå mest på påsken som ska firas med familjen! Imorgon kommer Peter hem och på kvällen får vi mormor, morfar, mostrarna och kusinen hit! På fredag ska vi sy brudklänning hela dagen :-) Maria och Simon ska nämligen gifta sig i sommar och jag har fått äran att hjälpa Maria med sin klänning. Vi ska inte sy en helt ny klänning utan fixa med lite gammalt, lite nytt och lite spets :-) Ska se om jag får en bild och får lov att visa lite också ;-) På lördag kommer Simons syster Anna som också är tärna tillsammans med mig, Petra och Marias kompis Maja. Vi har hela dagen för oss själva och ska prata mycket bröllop och ha det skoj tillsammans!

Om jag inte hinner återkomma under påsken, så önskar jag dig en GLAD PÅSK!

Kram, Lotta

2 kommentarer:

StrandviksVillan sa...

En riktigt kul påskhelg önskar jag dig!

Nya Anno 1900 sa...

Haha, det där känner jag igen. Jag glömmer också bort allt fint påskpynt jag har och hittar det av en slump i september eller så.
Men du, den här duken var helt gudomlig! Vilken pärla. Du får ställa mobilen på årlig återkommande påminnelse för att plocka fram den här, den bör inte ligga bortglömd i ett skåp.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...