18 mars 2013

Plantering

Igår sådde vi lite tomater och gurka! Blev några sorters tomater och en sort gurka. Hoppas att dom små fröna börjar gro så småningom och att vi klarar av att sköta plantorna sen och att vi får någon skörd också :-)

IMG_7391IMG_7387IMG_7375

Vi planterade i plastdelen som blev över från Max julkalender :-) Perfekt storlek. Peter skruvade upp en hylla i syrummet vid fönstret. Om solen lyser så lyser den in här nästan hela dagen, så plantorna kommer att ha varmt och skönt! Nu är det bara att vänta och hålla tummarna!

Jag känner mig lite flunssig idag, och borde försöka få klart lite beställningar.. På eftermiddagen har jag bokat tid till en optiker. Börjar vara dags att skaffa nya glasögon igen.. Dels för att dom jag har nu (både vanliga och solglasögon) börja ha för svag styrka och så bände Theo nästan av bågen på mina vanliga igår morse.. Nu är jag ute efter lite synligare bågar igen. Får se vad jag hittar..

Ha en solig marsdag! Det lär ju ska ha varit norrsken igår på många ställen, men jag missade nog det helt jag..

Kram, Lotta

1 kommentar:

Ninette sa...

brr, så kallt det är trots att det är mars! Jag tänkte ta och så tomater idag, har väntat på att det skulle bli varmare så att plantorna trivs bättre här inne i vårt kalla hus, men nu börjar jag ge upp!
smart att använda plastdelen från adventskalendern, den blev ju helt perfekt till det där (jag slängde sonika bort våra, tänkte inte ens på att dom gick att använda till nåt vettigt!)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...