23 april 2013

Adalmiinan helmi!

Fortsätter i samma tema :-) Under kursen fick vi också gå omkring i butiken och ta hur mycket bilder som helst. Det är ju det man gärna vill göra då man är i en butik med fina saker, men för det mesta har jag inte kameran med mig, och dessutom brukar jag vara för lat för att fråga.. För det hör ju liksom till att man frågar tycker jag.

Och här finns nog något för dom flesta.. Jag blir lätt lite handlingsförlamad då jag kommer till sådana här ställen med så här mycket vackra saker. Vill ju ha allt, men kommer oftast tomhänt ut, eller med något väldigt litet.. Min ekonomi just nu är ju inte p.g.a. min livssituation den bästa tyvärr..

Om du inte har varit till Adalmiinan helmi, så rekommenderar jag verkligen ett besök! Men skriv in den exakta adressen (Veikkarintie 116, Paimio) i navigatorn och inte bara vägens namn, så hittar du bättre än jag.. (och då har jag varit där förr, men det var länge sen..) Tog en rejäl omväg :-)

IMG_8444  IMG_8446IMG_8456  IMG_8469 IMG_8479  IMG_8481  IMG_8482  IMG_8484 IMG_8492  IMG_8487

Mycket fint!

Vi har för övrigt fått parkplats till barnen. Vilket innebär att dom har möjlighet att vara i en park med två övervakare 10-15 dagar i månaden fram till midsommar. Det började kännas som att Max behöver lite annat än bara vara hemma och ha klubb en dag i veckan. Och så såg jag att Theo också är tillräckligt gammal för att delta. Tänkte att detta kunde vara en mjukstart till dagis på hösten. Det här är alltså en verksamhet som är helt godkänd fast man är hemma och är vårdledig. Parken har öppet mellan 9-12.30, men dom dagar barnen har varit där har det blivit ca 9.30-11.30. Dom har gillat det, och jag har gillat att få pusta ut mellan varven.. Även om det känns konstigt och jag har svårt att koppla av.. Dessutom har jag ju ett företag att sköta, även om det står lite stilla nu.. Den 19.5 ska jag stå och sälja med inspiration M på Turku Design Festival och Ekodesign markkinat. Har inte riktigt kommit igång med det ännu, för har en idé om att producera en liten enhetlig kollektion. Får se hur det går.. Tiden går..

Nu då Theo har vant sig vid att sova i famnen på dagarna, så ville han inte alls sova i vagnen idag.. Han är jättetrött men vill inte sova.. Väntar på vanliga rutiner igen.. Men på torsdag kommer Peter hem. Skönt. För jag börjar vara sliten..

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Unknown sa...

Vad bra med parkplatsen! Och förstår att det börjar kännas tungt nu, med trötta barn och magsjuka och hela faderullan! Bra att Peter snart kommer hem!

Kamomilla sa...

Fina bilder från Helmi jag är så stilt över er alla! Roligt att photscape kom till nytta- du har fixat en superfin headerbild ser jag också!

Jane, Lyckliga Hem sa...

Så roligt att gå fotokurs och strosa runt bland vackra saker och fånga på bild :) Vilket du gör jättebra tycker jag.

Hoppas att ni kryar på er snabbt!

Ha det gott!
Jane

Anonym sa...

Hyvä Lotta! Hienoja otoksia! :) tuikku

StrandviksVillan sa...

Oooh vilket ställe!
Hihi, vet hur det är när man blir handlingsförlamad i en riktigt fin butik :D Man kan liksom inte ta till sig alla intrycken!

Lycka till med sömmandet! Bra att du får lite egen tid så går det säkert lättare och fortare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...