21 april 2013

Fotokurs!

Jag är väldigt trött just nu, men måste bara sticka in ett litet inlägg så här på kvällskvisten.. För idag har jag haft en så bra dag. Jag har varit till Adalmiinan helmi på fotokurs med duktiga Camilla. Hon tar inte bara fina bilder, gör fina reportage utan är en bra och pedagogisk lärare dessutom :-)

Mycket klarnade för mig. Begrepp som jag vetat en del om, men nu har jag lärt mig att i helt manuellt läge använda kameran. Nu kanske det blir lite mera bilder som jag “gjort” som jag vill i framtiden och inte bara bilder som råkat bli bra :-) Hoppas jag iallafall!

Efter en del teori och lite ätbart, så var det dags för lite mera praktiskt arbete. Först i teoretisk form. Hur man t.ex. gör ett arrangemang så det ser fint ut på bild, dukning, ljus och sånt. Sen fick vi ta våra kameror och gå runt i butiken. Jo, det blev nog en del bilder, men jag sparar dom till senare :-) Vi fick en liten uppgift också. Att göra ett litet stilleben med hjälp av något från butiken. Det blev i form av grupparbete, och det var lite svårt att bestämma sig först för vad vi skulle ha med.. Det blev ett lite murrigt arrangemang, och jag lyckades inte få till bilden helst som jag velat, men det var ju bara en uppgift.  Nu har jag mera kunskap i bagaget och har gått omkring hela kvällen och fotat här hemma. Nu är här så stökigt så dom bilderna kommer nog inte att komma upp här antar jag.. Men bara för övningens skull.

  IMG_8498 IMG_8527IMG_8509

Det var en riktigt lyckad kurs och jag är jättenöjd! Rekommenderar verkligen en liknande kurs, om man vill lära sig lite mera om fotografering! Som sagt mera bilder i nästa inlägg och kanske lite länkar till dom andra deltagarna också :-)

Nu väntar nog sängen.. Theo snorar och hostar ännu, så natten kan bli kort.. (lyckligtvis var den förra väldigt bra!)

Godnatt!

Kram, Lotta

5 kommentarer:

Kamomilla sa...

Aj men tusan- ta den här sista bilden du kunde ju göra en tavla av den- den är ju bara så fin! Skärpedjupet som gör att det murriga fåret blir blurrigt, förgerna och helheten- perfekt!!jag är så stolt över er alla!!

Tinis vita hem sa...

Vilken fantastisk bild! Camillas fotokurs skulle jag oxå gärna delta i :)
Ha en fin dag!
kram Tini

villapuomi sa...

Hienot kuvat ja kiva blogi sinullakin! Oli mukava tavata! Nähdään blogeissa! Terv, Hanna

Livet på Vestergård sa...

Jättefina foton! Jag förstår att det var en intressant kurs och du lyckades ju väldigt bra med att få fina foton.

Minnukka sa...

Huippuhienot kuvat! :)
Terkuin Minnukka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...